לתרומות לחץ כאן

הנחת תפילין – כל יום או רק בבר מצוה?

שאלה:

יש לי חברה, שבתאריך העברי של הבן שלה זה בעצם הנחת התפילין שלו כ"ו בשבט, הם לא יהיו בארץ, ולטענתה אין לה גם יכולת לבטל את הנסיעה.
האם ניתן לדחות בשבוע או שחייבים באותו היום להניח את התפילין?

תשובה:

שלום וברכה

חשוב מאוד לומר לחברה הזו, שכל יהודי ויהודי, מיום היות בן שלוש עשרה שנה ולכל חייו, חייב בכל יום ויום להניח תפילין, זה לא משנה מתי יעשו את החגיגה, תפילין הוא מניח כל יום מיום היותו בן שלוש עשרה.

כדאי לעודד מאוד את הילד לכך, ולספר לו, שיהודים בכל הדורות מסרו נפש לקיום הנחת תפילין, קראתי לאחרונה תיאור שכתב אדם, על השמחה העצומה שהיתה לו כאשר גילה בתוך מחנה ההשמדה אושוויץ שיש אדם שהצליח להבריח תפילין למחנה, תוך סיכון חייו היה מנסה בכל יום להגיע אליו ולהניח את התפילין לרגע קט, לקיים מצוה חשובה ויקרה זו.

התפילין הם צינור הקשר בין היהודי לבוראו, כתוב בהם שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, וכנגד זה הקב"ה כביכול גם הוא מניח תפילין ששם כתוב ייחודם של ישראל – מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ. כך שההנחה היא ברית וקשר נצחי של היהודי עם בורא עולם.

רוב נחת ושירבו שמחות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. "חייב בכל יום ויום להניח תפילין, זה לא משנה מתי יעשו את החגיגה, תפילין הוא מניח כל יום מיום היותו בן שלוש עשרה."
    חוץ מבכל ימי השבת ו/או החג.

    תודה.

  2. לא מדובר במסיבה, אלא בהנחה עצמה.
    האם ניתן להקדים ביומיים שלושה או לאחר לשבוע אחרי?
    מדובר במשפחה שרחוקה מאוד מאוד מתורה ומצוות

  3. בודאי אין להקדים, הרי מה שקורה הוא כך, כל יהודי חייב להניח תפילין בכל יום מהבר מצוה ואילך. כאשר יש חשש שהילד הזה מחמת הרקע המשפחתי לא יניח תפילין כל יום, מאוד חשוב שההנחה שלו תהיה בזמן שהוא מחוייב במצוה, שאם חלילה חלילה לא ימשיך להניח, לפחות תהיה אותה פעם אחת שקיים את המצוה, אבל אם יקדים לזמן שאינו מחוייב, אז יכול להיות שיפסיד לגמרי… אדם שלא הניח תפילין כל ימיו [ןלצורך זה הנחה לפני הבר מצוה אינה מועילה] נחשב קרקפתא דלא מנח תפילין שיש בו חיסרון גדול ונאמר לגביו דברים חמורים וחבל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל