לתרומות לחץ כאן

משמעותה של השבת לעם ישראל

שאלה:

שלום רב. אני חי בגרמניה ומידי פעם נוסע בתחבורה ציבורית או במכונית שלי גם בשבת. שאלתי היא – האם למרות חילול השבת מותר לי תוך כדי נסיעה להתפלל שהרכבת לא תאחר, שלא יהיה פקק וכיוצא בזאת. על תשובתם אודה.

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

האמת אני קצת נבוך משאלתך, קראתי אותה כמה פעמים, ואני לא בטוח שהבנתיה אל נכון, אנסה להסביר ואני תקוה שכן אגע בנקודה.

בעצם אתה ברוך ה' יהודי מאמין, יהודי שיודע שיש בורא לעולם שמשגיח על כל מעשינו, מקבל את תפילותינו ושומע לשוועתינו וכו'. אתה גם יודע שבורא עולם נתן לנו תורה והיא מחייבת, ושאחת המצוות החשובות והחמורות בה היא מצות השבת, אז בעצם איך זה הולך? למה אתה נוסע בשבת? הרי אתה מבין שבכך אתה עושה כנגד רצון ה', וכנגד מצות התורה והדבר אסור, ואתה מאמין באמיתות התורה ובשכר ועונש וכו'.

מה שאני מנסה לחשוב, אבל לא יודע, אולי אתה סבור, לאור ההרגלים וריבוי היהודים שלצערנו מחללים שבת, שבעצם אם אני אדם טוב ונעים לסביבה, אדם ישר שמשאו ומתנו באמת וביושר, אז בעצם אני בסדר, וקיום המצוות זה סוג של אקסטרה, של הנהגה טובה, של משהו שהוא טוב אבל לא לגמרי מחייב "והלוואי ואזכה, אבל כרגע אני עסוק מידי"… "אני משתדל לא לנסוע, אבל לפעמים צריך"… אז כאן באמת חשוב לדעת שזה ממש לא כך! יהודים בכל הדורות מסרו נפש על שמירת התורה והמצוות במידה שלא תאמן! חילול שבת מותר רק במקרה של פיקוח נפש, פיקוח נפש הכוונה מצב מסכן חיים, בכל מצב אחר, הפסד כספי עצום, נזקים וכו' וכו', כל זה לא מתיר חילול שבת, ויהודים ידעו זאת תמיד והקפידו על כך. אני מרגיש חובה לומר לך זאת, כי אני מרגיש שיש לך נפש גדולה ואתה יהודי מאמין באמת, ולכן חשוב שתדע את המשקל נכון של הדברים. מדובר באחד הדברים החמורים ביותר שיש לנו כיהודים. ואגב גם אחד הדברים המקודשים והמרוממים ביותר, יהודי של שבת הוא אדם אחר לגמרי, אין לתאר מה שנשמתו סופגת.

אני מתפלל יחד איתך, שנאזור כוחות לשמור לעשות ולקיים את כל דברי התורה הקדושה! להיות יהודים אמיתיים הגאים ביהדותם ומקיימים אותה באומץ לב ללא חת וללא ויתורים, וכך נמלא את יעודינו עלי אדמות.

בברכה מרובה להצלחה גדולה בדרך הטובה העולה בית א-ל.

שבוע טוב ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל