לתרומות לחץ כאן

מידע על דירה שהתקבל מפרסומת של מתווך

שאלה:

שלום וברכה
שאלתי קצת מורכבת, אקווה שאוכל לבארה כראוי בכתיבה.
אני וגיסי מחפשים כבר תקופה דירה לאחיו של גיסי בטאבו משותף ע"מ להרוויח מזה כסף או שיווי כסף לפי הענין, גיסי גר בנווה יעקב.
מצאתי ביד 2 פרסומת מתיווך על דירה בשכונת נוה יעקב במיקום החדש עם פרטי הדירה בלי מספר הבנין, חייגתי למתווך אך הוא לא ענה באותו הזמן.
יצרתי קשר עם גיסי, הוא אמר לי אל תתקשר אל המתווך אני ינסה למצוא את הבנין לבד וככה אנחנו נוכל לקבל תיווך.
לפי התיאור של הדירה ולפי היכרותו עם הפרויקטים באזור זה הוא הבין קרוב לודאי שמדובר על פרויקט מסויים שבו חמישה בנינים, הוא פנה לחבר שלו שגר באותו פרויקט אמר לו שהוא מחפש דירה עם פרטים כאלו וכאלו שהוא חושב קרוב לודאי שזה בפרויקט הזה, החבר ענה לו שזה נמצא בבנין זה וזה והוא הודיע שהוא רוצה לקבל ג"כ מהתיווך, רוח הדברים ודאי הייתה שהוא יקבל ממה שאנחנו נקבל בעבור התיווך, [אנחנו לא זוכרים אם אמרנו כן במידה ותביא את המספר טלפון של בעלת הבית או שאמרנו כן פשוט], ביקשנו ממנו את המספר טלפון של בעלת הבית והוא לא הצליח להשיג, כי הדיירים בפועל זה דיירים בשכירות ולא בעלת הבית עצמה שגרה בשכונה אחרת בירושלים.
אנחנו עשינו עבודה רבה, והבאנו את העיסקה לידי גמר בטאבו משותף שני משפחות עם אח של גיסי ועוד חבר שלו, מאח של גיסי בהיותו משפחה דרשנו רק אחוז אחד ומהחבר שלו דרשנו שני אחוזים.
שאלתינו, האם אנחנו צריכים לשלם למי שפירסם את המודעה ביד 2, או שזה כמו שהוא הפקיר את הנתונים כיון שהוא פירסם את זה לכל וגם הוא לא הביא את מספר הבנין.
שאלתינו השניה כמה אנחנו צריכים לשלם לחבר שהביא את מספר הבנין בלי הטלפון.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

לקוח שהגיע לדירה דרך פרטים שפורסמו ביד 2 אינו צריך לשלם דמי תיווך, ואפילו אם הפרטים פורסמו על ידי מתווך – המתווך שפרסם את המידע ביד 2 הפקיר את המידע הזה. ולכן אין צורך לשלם למתווך על כך.

השכן שעזר לכם להשיג את הדירה לא נחשב מתווך כיון שהוא לא שידך בין הקונה לדירה, אלא נתן לכם פרטים שתוכלו לתווך את הדירה לקונה. ואתם שקישרתם בין הקונה למוכר אתם המתווכים. אולם כיון שאמרתם לו שתשלמו לו על המידע שיביא לכם, לכן אתם צריכים לשלם לו סכום סמלי.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל