לתרומות לחץ כאן

סוכן שהטעה לקוחות בשוגג/ ותיווך דברי איסור

שאלה:

שלום רב

אני סוכן של בית ספא שזה טיפול של עיסויים בתוספת של משהו נוסף, כלומר יש בתי ספא שמוסיפים לזה בריכה, ג'קוזי, סאונה, פירות וכיבוד קל וכו' או חלק מהם. הרעיון הוא שזה שילוב של משהו בריאותי יחד עם נופש.
הספא שאני עובד אתו מציע עיסויים ובנוסף ג'קוזי לשעתיים. כשהצעתי ללקוחות את הספא חשבתי שיש לו גם סאונה. השאלה היא האם אני צריך כעת ליידע את הלקוחות שסגרו דרכי? פעולה שהיא לא כל כך נעימה וגם אני חושש שמא יבטלו… ומצד שני הרי לא מדובר בדבר מהותי של המוצר, אך אם על פי הלכה אני צריך להודיע, ודאי שאעשה זאת, ללא כל ספק.
שאלה נוספת בעניין זה, אך בדיני איסור והיתר: בעיקרון אני מציע את השירותים שלי לאנשים דתיים, אך מגיעים אליי (דרך קידום בגוגל) גם אנשים שאינם דתיים, לפעמים הם רוצים שאתווך להם לשבת או נניח שבעל הספא אומר לי שאין לו מעסה מאותו מין (כלומר מטפל לגבר ומטפלת לאישה) ושאשאל את הלקוח אם הוא מסכים, האם יש בזה משום מסייע?

תשובה:

שלום וברכה,

אם בהודעות שלך ללקוחות הייתה הודעה שיש סאונה, עליך להודיע ללקוחות שאין סאונה, כיון העסקה נסגרה ע"ד שיש סאונה. הלקוח יחליט את מוכן להגיע כשאין סאונה או לבטל את העסקה.

אסור לתווך ללקוחות דברי איסור משום איסור מסייע לדבר עברה. וספא בשבת, או עיסוי גבר לאשה או אשה לגבר יש בזה איסור חמור ואסור לתווך עסקה שבמהותה היא אסורה.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל