לתרומות לחץ כאן

העלאת שכר לימוד בגן ילדים

שאלה:

לאשתי יש גן ילדים פרטי. הרישום לגן לשנת הלימודים המתחילה בר"ח אלול, מתחיל כבר מאמצע החורף. אז כשההורים התחילו לרשום את ילדיהם לשנת הלימודים הבאה (תשפ"ג) היא אמרה למי ששאלה שהמחיר לחודש זה … ש"ח. והנה בחודשים האחרונים ממש, בתקופת הקיץ, חלה התייקרות גדולה מאוד במשק על מוצרי מזון בסיסיים במשכנתא ואיפה לא, לכן היא רוצה להעלות את המחיר ל… לחודש, יותר ממה שהיא אמרה בעת הרישום למי ששאלה.
השאלה היא, האם בגלל ההתייקרות במשק היא יכולה להעלות את המחיר גם לאלו שהיא אמרה להם בהתחלה את המחיר הזול יותר או רק לאלו שלא אמרה להם היא רשאית לבקש כעת את המחיר הגבוה, או שבכלל לא נכון לבקש מחלק מההורים מחיר כזה ומאחרים מחיר אחר.

תשובה:

שלום וברכה,

הורים ששילמו מקדמה או חתמו חוזה לגבי שנה הבאה, אין אפשרות להעלות את המחיר. כיון שנעשה קניין לא ניתן להעלות את המחיר. אבל אם לא עשו קניין [מקדמה או חוזה], יש אפשרות להעלות את המחיר. לגבי הורים שעדיין לא נרשמו מותר להעלות את המחיר למרות שלהורים שנרשמו קודם המחיר נמוך, מאחר ויש סיבה הגיונית להעלות את המחיר מותר לקבוע מחיר אחר לנרשמים חדשים.

בהצלחה.

מקורות:

שו"ע סימן שיב סעיף יט, מבואר שאם עשו קניין על שכירות הבתים אינו יכול להעלות את המחיר תוך זמן השכירות. ולפ"ז גם במטפלת אם עשו קניין לא יכול להעלות את המחיר גם אם התייקו המחירים. אבל אם לא עשו קניין יכול להעלות את המחיר. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל