לתרומות לחץ כאן

מהלך הגירושין

שאלה:

ב"ה
שלום רב, התגרשתי לפני כחצי שנה. לאחרונה יצא לי קצת ללמוד את ההלכות של מתן גט. וראיתי שיש דברים שהיו שונים קצת ממתן הגט בפועל . לדוגמא בבית הדין לא חייבו את האיש לעמוד ליד הסופר סתם לכל זמן כתיבת הגט, אלא הוא יצא ונכנס רק כדי לתת לי בפועל את הגט. בנוסף הגט היה מקופל ולא ראיתי מה כתוב שם, והיו זוגות נוספים שחיכו בחדר ההמתנה. כיצד אדע שאכן לא היה טעות ובילבול בגט שניתן לי עם גט אחר ח"ו?
תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

הבעל לא צריך לעמוד ליד הסופר כאשר הוא כותב את הגט. הוא בהחלט צריך למנות את הסופר בפניו, ואני בטוח שכך היה הוא נכנס בפעם הראשונה לצורך חקירת השמות, אח"כ לצורך מינוי הסופר ושאר הנוסחאות שאומרים שם (ביטולי שבועה וכו') ובפעם האחרונה לצורך מתן הגט.

אין לך מה לדאוג, את יכולה להיות בטוחה שהגט שקיבת לידך הוא הגט שלך… למעשה למרות שהסופר כותב כמה גיטין ביום, כאשר הוא מסיים גט הוא נמסר לבני ביה"ד לצורך הגירושין ולא ממתינים בנתיים שיכתוב עוד אחד ואז בוחרים איזה גט למי.. זה לא עובד כך. אבל גם בלי זה, לפי כללי ההלכה הנהוגים במתן הגט, הדיינים קוראים את הגט בפועל לפני מתן הגט ושוב פעם לאחר מתן הגט לראות שאכן הכל כתוב כראוי לאין שגיאות וטעויות חלילה, לכן את יכולה להיות סמוכה ובטוחה שאכן הגט שלך ניתן לך.

לגבי העובדה שזה ניתן מקופל, זה נכון, המטרה היא כדי שאת תקני את הגט בקניין יד. ומאחר שיש דעות שקנין יד אינו קונה את מה שמחוץ ליד לכן עושים את זה באופן הזה שמקפלים את הגט לגודל קטן כדי שיכנס לך בכף היד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל