שאלה:
■קרבתי את נטלת הידיים
לפיית הברז,
ופתחתי את ברז המים.
את כלי-הנטלה הרמתי עם היד,
ושפכתי את מימיו לתוך
קופסאת-מתכת/פלסטיק/עץ/חומר-אחר[?],
ואז את כל היד שלי
[מקצות האצבעות
עד קצת מעבר למקום חיבור
"שורש כף היד" ל-"אמת היד".]
הכנסתי לתוך
קופסאת-ה-מתכת/פלסטיק/עץ/חומר-אחר[?],
כך ש-מים עטפו את היד מכל הכיוונים.
1]■האם היד שלי נטהרה?
או שמשום שהמים הגיעו ל-יד מהקופסא,
ולא ישירות מתוך הנטלה,
אז זה כבר בלי כח גברא
והמים אינם מטהרים את היד יותר?
2]■אם במקום מי ברז,
הכנסתי: מי מעין או מי נהר
או מי ים או מי אגם,
לתוך הקופסא הזאת,
וקיימתי אותו דבר,
האם היד שלי-נטהרה?
■הרצון לשפוך את המים לתוך קופסא,
ואחר-כך להכניס את היד לקופסא,
הוא מתוך הסברה
שאולי זה יחסוך ככה במים,
וגם יתכן שזה מתאים יותר לאנשים
עם הפרעה-טורדנית-כפייתית,
כדי שפחות יסבלו מההפרעה
בזמן/אחרי טיהור-ידיים.
תודה.
תשובה:
לתפילה וברכות זה יעזור, בבוקר לא יעזור כי זו רק נטילה אחת בלבד ואז המים נטמאים, לסעודה נחלקו בזה הדעות.
מקורות:
שולחן ערוך אורח חיים הלכות הנהגת אדם בבוקר סימן ד סעיף יב
אם שכשך ידיו לתוך כלי של מים, עלתה לו נטילה לק"ש ולתפלה, אבל לא לרוח רעה שעליהן; אם שכשך ידיו בשלש מימות מחולפים, יש להסתפק אם עלתה לו להעביר רוח רעה שעליהן.
שולחן ערוך אורח חיים הלכות נטילת ידים סימן קנט סעיף ח
אם הכניס ידיו לתוך כלי של מים ושכשך ידיו בהם, אם הכלי מחובר לקרקע, לא עלתה לו נטילה; ואם אינו מחובר לקרקע, י"א שעלתה לו נטילה, וי"א שלא עלתה לו, ובשעת הדחק יכול לסמוך על דברי המתירים; ואם אח"כ נזדמן לו ליטול בדרך נטילה, נוטל בלא ברכה.