שאלה:
אני קוסמטיקאית. במידה ולקוחה קבעה תור ולא הגיעה (שכחה, לא הספיקה..) האם עליה לשלם עבור הזמן שפיניתי לה לטיפול?
תשובה:
שלום וברכה,
הזמין תור אצל מטפל/רופא, ולא הגיע, אם התור שלו היה על חשבון לקוח אחר – שמחמתו הפסיד המטפל פציינט אחר, חייב המזמין הראשון לשלם לו על הפסדו. ואם לא הפסיד המטפל שום פציינט, אלא שהמתין שעה לחינם אין חובת תשלום. למותר לציין שאדם שקובע תור, חייב להופיע בזמן הנדרש ואם לא מופיע חייב לדרוש את סליחתו של המטפל שעיכב אותו לחינם. אלא שאין חיוב תשלום על כך.
בהצלחה.
מקורות:
בשולחן ערוך חו"מ סימן שלג מבואר שאם שכר פועל לעשות לו מלאכה, וחזר בו בעה"ב וביטל את הפועל – אם התחיל הפועל במלאכה, חייב הפועל לשלם לו שכרו כפועל בטל. ואם לא התחיל הפועל במלאכה, אינו חייב לשלם לו, ואין לפועל על בעה"ב אלא תרעומת. אמנם מחמת אותו בעה"ב הפסיד הפועל עבודה במקום אחר, חייב לשלם לו את הפסדו. ודנו פוסקי זמנינו שמטפל או רופא שמקבל קליינטים במשרד או בביתו, ולא יצא לקראת מקומו של הקליינט, אלא המתין בביתו לא נחשב לתחילת מלאכה, ולכן אין חובת תשלום על ביטול התור. ואם הפסיד המטפל קליינט אחר, חייב לשלם לו הפסדו.
הרופא הרי יצא מביתו והלך למרפאה?
הרופא לא יצא עבור לקוח ספציפי אלא עבור כל הלקוחות ולכן אינו נחשב תחילת מלאכה.
השאר תגובה