לתרומות לחץ כאן

כשרות נוזל סיגריה אלקטרונית בפסח

שאלה:

שלום רב, הנני מבולבל מאוד בעניין זה, שאלתי בפסח האחרון בקו ההלכה שני רבנים, חד מהם אמר שהנוזל הינו חמץגמור והשני אמר שמותר לעשות בפסח, מחקירה קצרה, נראה שאין פסק ברור בנושא זה,
האם הנוזל מותר לעישון בפסח או לא? האם הוא חמץ גמור? אשמח לתשובה ברורה, שוודאי תהא לעזר לעוד אנשים.
תבורכו.

תשובה:

שאלתי אתמול את הרב עזרא לוינגר מומחה כשרות ותיק בענין זה, והשיב לי, שכיון שיש המון סוגים של תמציות וקשה מאוד לדעת ממה מורכב כל אחד, כל חברה פועלת באופן שונה, יש צורך בכשרות לפסח ובודאי יש צורך בכשרות לכל השנה.

הצטרף לדיון

17 תגובות

  1. בהמשך לתשובת הרב,
    שאלתי את בעל החנות ואמר לי שישב עם הרב זריצקי ומישהו מטעם הרב רובין, כאשר כל החומרים מונחים לפניהם,ונאמר לו באופן נחרץ, דחומרים אלו אינם חמץ,
    לצערי ,עם השנים למדתי, שהרבה פוליטיקה וענייני ממון יש בנושא הסיגריות לפסח, תשובתו של כבודו אינה מספקת אותי, אשמח לדעת מדוע דבר שמעורב בו חומר רעיל, כגון ניקוטין, ייתכן לומר עליו שהוא חמץ?

  2. הרב זריצקי עצמו בעבר אמר כאן באתר שאין צורך בהכשר, ובמשך השנים חזר בו מכך כאן, כנראה שגם הוא נתקל בחומרים שונים, אינני יודע מה דעתו כיום. אני כן מבין שזה מצב דינמי ולא פשוט כל כך.

  3. בהנחה שהבעיה *היחידה* היא הניקוטין שממוצה ע"י אלכוהול שעלול להיות חמץ, ובהנחה שמדובר בנוזל לאידוי שאינו מכיל חומרי טעם כלשהם (יש דבר כזה), האם יש מקום להתיר?

  4. בהמשך לשרשור כאן.
    להבנתי, כל האיסור בזה הוא משום שישנן תמציות שנותנות טעם בנוזל. השאלה שלי היא, האם ייתכן לומר שכוונת שהפוסקים ( כמו הרמב"ם ואחריו השו"ע) ש"כל שהוא" הוא ברמה מיקרונית ? אני שואל כיוון שהחמץ בחומר שנכנס לפה בעת השאיפה הוא מיקרוני, וסביר שאף במעבדה לא יהיה ניתן להבחין בו. האם הם דיברו במצב כזה?

  5. זה לא רק אדים. פעמים רבות שיוצא נוזל מהפיה של הסיגריה ונשאר על השפתיים ועל הלשון. וכל מי שמעשן סיגריה אלקטרונית יעיד על כך.

  6. הרב יצחק יוסף בספר ילקוט יוסף חלק ב' על פסח כותב שאין צורך בהכשר והטעם לכך שהרי זה פסול מאכילת כלב
    מועדים לשמחה
    ותמשיכו שיהא לכם רק שאיפות טובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל