לתרומות לחץ כאן

השיח המותר בין גברים לנשים

שאלה:

שלום, קראתי את ההלכה הזאת באחד האתרי האינטרנט, אני רוצה לוודא אם זה נכון. לגבי השיחה הסתמית במיוחד.(במקרה שלי זה לא עמיתים לעבודה אלא בין תלמידות למנהלים, מבינה שזה ממש לא המצב האידיאלי אבל כרגע אני במסגרת שיש בה מנהלים גברים דתיים יראי שמיים אבל יש בשיח לפעמים קצת צחוקים, הומור, לא במובן רע חלילה! אבל הדיבור לא רציני- "תכלס")
זאת התשובה שראיתי ואשמח להרחבה קצת בחשיבות כי אני מאוד לא מצליחה להיות רצינית תמיד ולא לגלוש לצחוקים. אני אדם כזה והם גם.
תרבות השיח: מותר ומנומס לשאול בשלום עמיתים לעבודה, בין איש ובין אישה. שיחה סתמית בין איש לאישה, מותרת גם אם אינה עוסקת באופן ישיר בצרכי עבודה. עם זאת, אין להיכנס לשיחות אישיות מעמיקות, שיש בהן ממד אינטימי, כגון שחנ"ש (=שיחות נפש). יש להיזהר מאוד שקשרי רעות על בסיס העבודה המשותפת איננו גולש מעבר לגבולות ונכנס למקומות אינטימיים. קשר כזה, במיוחד לאיש או אישה נשואים, עלול להוביל לפריצת גדרי הצניעות וההלכה. על כל אחד ואחת להיות קשובים לרחשי לבם ולהיות כנים ואמיתיים עם עצמם, על מנת לוודא שלא תצא תקלה מתחת ידם.

תשובה:

הנקודה הזו אכן חשובה עד מאוד, לשמור על נימוס ונעימות, אבל לא ידידות ולא קלות ראש מעבר למשהו סטנדרטי בין אנשים זרים ממש, והכי גרוע זה שיחות נפש או שיחות על דברים אישיים, מה שגורם לאמפטיה וכו', מזה לברוח כמו אש. אלף בדיחות לא גרועות כמו שיחת נפש אחת!

יש להשתדל, לא להכנס לחרדה מפעם אחת שנאמרה בדיחה, אבל העיקרון חייב להיות ברור ולהשמר, אל תביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל