לתרומות לחץ כאן

פנייה לרווחה בענין שלום הילדים

שאלה:

שלום וברכה.
אני גרוש, שני ילדים קטנים 5 ו-6. האם מותר לפנות לגורמי הרווחה בעניין שלום הילדים באם הם חווים אלימות נפשית בבית האם? האם יש כאן בחינת לא תעמוד על דם רעך? ומה לגבי ההשלכות באם חלילה ילקחו למשפחות אומנות וכיוצ"ב דבר שלא ברור היכן יותר יש נזק אם להשאיר את המצב כמות שהוא או להוציא אותם.

בברכה.

תשובה:

שלום וברכה

שאלותיך כבדות משקל. זה לא אמור להיות נדון בכמה שורות אינטרנט, חובה להתייעץ עם רב שמכיר את שניכם מקרוב היטב, להעזר בבני משפחה ועוד, כדי לדעת שאתה מקבל החלטות נכונות ושקולות ללא השפעה של משקעי העבר. במקרה שאכן יש אלימות מצד האם יש לשקול פנייה כזו, אור לאפשר דבר כזה, אבל אני אינני מכיר ואתה קצת משוחד, תתייעץ עם רב בסביבתך הקרובה.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

13 תגובות

  1. מבט שלך על אשתך לשעבר מטבע הדברים מאוד מחמיר, אתה לא ממש דן אותה לכף זכות, וזה טבעי, לכן תמיד טוב להתייעץ עם מישהו מהצד שמכיר.

  2. זה לא נכון. אני חי כף זכות ונתתי מעל 100 אלף שקל חוץ ממזונות בשלוש שנים האחרונות. אני לא מבין מהיכן האבחנה מגיעה?

  3. זו לא היתה "אבחנה", אני אינני נביא, בדרך כלל זה כך לכן חשבתי, אם אצלך ה לא כך, אשריך! אתה באמת צדיק. בכל מקרה תתייעץ עם רב שמכיר את הסיפור מקרוב כדי שלא יגרם נזק מיותר.

  4. רשויות הרווחה -רוב הסיכוי שילחמו בך.
    אם יש לך אפשרות לתעד -זה הכי חשוב וללכת ישר למשטרה.
    בעקרון גם המשטרה בעייתית ומפנה לרווחה כשאין להם ראיות אבל כשיש ראיות (שהושגו באופן חוקי ואת זה צריך לשאול מי שמבין) הם לא יכולים להתעלם והרווחה פחות יפריעו(כן כן -הן לרוב ינסו אוטומטית להחליש הגבר ואם גרושתך תוחלש (כל שכן מפעולתך) עוד יותר מכך ינסו להחליש אותך -איך ? סמוך עליהן יש להם נסיון רב.
    לכן להמנע מללכת אליהם (אלא אם כן ראית בצוות שבמקומך אנשים נורמלים ולא נשים אנטי דתיות פמסנטיות רדיקליות )

  5. אני רוצה לחזק את תגובתו של חיים. אסור בשום אופן לסמוך על רשויות הרווחה מפני שברוב המקרים האמת וטובת הילדים זה הדבר האחרון שמעניין אותן.
    מלחמת חורמה בגברים זה יותר הכיוון שם.

  6. נכון, אבל אצלי התיק התנהל ברוחה והעו"ס אמרה לי לגבי משהו שהיה נוגד את היהדות, ש"הם מסתקלים רק על חוק" אז איך אפשר לתת להם סמכות ע"פ התורה?

  7. לא אנחנו נתנו את הסמכות וגם לא אנחנו בחרנו את העו"ס, ברור שיש מה לתקן בכל המערכת הזו ובכלל, השאלה בנתונים הקיימים, מה הדבר הנכון לעשות כאשר יש משפחה / ילדים במצוקה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל