לתרומות לחץ כאן

פרוד בשלבי גירושין מתקדמים

שאלה:

שלום רב, אני מבקשת לברר את דיני ההלכה לגבי גבר פרוד מעל שנתיים המצוי בשלבי גירושין בבית משפט, האם מותר לו להתחיל קשר עם אישה שהיא מותרת מבחינה הלכתית. האם הם מותרים: לשוחח בטלפון, להיפגש? אלו דיני צניעות ויחוד חלים במקרה כזה של מפגש ביניהם. תודה על תשובתכם.

תשובה:

שלום רב,

קשה לומר ממש שיש בזה איסור גמור, כלומר, לשוחח בטלפון וכד'. אבל זה ממש לא ראוי וראה במקורות.

מקורות:

ראה בשו"ת חות יאיר שנשאל אודות אדם שהיה נשוי לאישה שהיתה חולה סופנית, ורצה בנתיים להשתדך עם נערה אחרת כדי לשמר אותה שלא תינשא לאחר. והחות יאיר כתב שם דברים חריפים על הרעיון. ולמרות שלא היה בכוונתו לקדשה הסתייג מאד מרעיון כזה. כלומר, נכון ששם השאלה היתה להשתדך ולא רק להיפגש, אבל איני רואה כל טעם בפגישות כאשר אין אפשרות להשתדך. וראה גם בסי' יג במקרים שיש איסור להתחתן כמו באישה שאמורה להמתין שלשה חודשים מהגט האם מותר להשתדך בנתיים ובאלו תנאים. לכן, במקרה כזה ברור שהדבר ממש לא ראוי.

ראה עוד בשו"ת הרי"ם (אבה"ע סי' מא), שו"ת אבני מלואים (סי' כו), שדי חמד (איספת דינים מערכת חליצה סי' א' אות ד'), שו"ת מנחת יצחק (ח"ד סי' עא), שדנו באדם שאמור לחלוץ ליבמתו, האם מותר לו להשתדך לפני שחלץ לה. וכתב השדי חמד שם, שלמרות שאין איסור בזה. "מכוער הוא הדבר".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל