לתרומות לחץ כאן

כיסוי ראש לאשה וחשיבותו

שאלה:

שלום,
אני ובלי מנהלים אורח חיים דתי והולכים ומתחזקים מיום ליום.
לאחרונה עלה נושא כיסוי הראש, על החשיבות הרבה של המצווה, בייחוד שאנחנו רוצים ילדים נוספים (כרגע יש 2 גדולים בלבד), אך לא מתאפשר בגלל גידול שפיר ברחם שהומלץ ע"י לכרות את הרחם כולו ובכך לוותר על החלום של ילדים נוספים.
אני מבינה את מעלת מצוות כיסוי הראש ומאוד רוצה לקיים אותה כהלכתה אבל מאוד קשה לי עם זה.
הזמנתי לי כיסוי נחמד שהכי פחות בולט לעין כדי שאוכל להתרגל לרעיון. וממש עצוב לי… אני מרגישה עצב ופרידה מהמראה שלי למראה אחר שאני לא אוהבת.
באופן כללי אני סובלת מחוסר ביטחון ונושא המראה החיצוני העסיק אותי לאורך השנים. בשנים האחרונות שמתי דגש על הטיפוח החיצוני כדי להעניק לעצמי ביטחון עצמי, ועכשיו כשאני רוצה לקיים את מצוות כיסוי הראש, אני מרגישה שאני מאבדת את כל מה שבניתי. הכל יורד לטמיון ואני חוזרת אחורה למבוכה ולבושה, להורדת העיניים בביישנות מבלי להישיר מבט והגרוע מכל מחוסר אהבה עצמית.
אני נקרעת בין הצורך לשים כיסוי ראש לבין הצורך לעבוד על הביטחון והאהבה העצמית כלפי עצמי.
אני מזכירה לעצמי את מעלת הכיסוי ואולי אזכה לראות ישועה והגידול ייעלם מהרחם ואצליח להביא ילדים נוספים. זאת המחשבה היחידה שמחזקת אותי פחות או יותר.
אבל האם זו לא כפיות טובה מצידי שאני אשים כיסוי רק בשביל לראות ישועה?
ואיך ניתן להתגבר על הבושה, ההערות מהסביבה, ומעצמי… ?

תשובה:

שלום וברכה

ברכותי החמות על הקבלה הנוכנה והטובה, וכמובן לא בשביל לקבל ישועות, אלוקים ותורתו אינם כספומט של ישועות, אלא כדי להיות יהודים טובים עובדי ה' הגאים ביהדותם ומתמסרים לשמירתה כיאות. יש תכלית לביאתנו לעולם הזה.

לעצם הענין, יש כיסויי ראש מאוד יפים, שאדרבה מביאים נוי ויופי לאשה, ואגב אשה שמתחילה להתבגר הכיסוי ראש רק עושה טוב למראה החיצוני שלה, והכל בסדר, כדאי לעבוד על עצמך באופן מקצועי בענין הדימוי העצמי, אינני בטוח שהדרך הנכונה היא לרצות את כל עולם בענין המראה החיצוני שלך, וכי את עובדת אצל מישהו… החיזוק צריך להיות מבפנים, ויש לך הרבה במה להיות גאה שלמה ובטוחה בעצמך, וכדאי לעבוד על כך עם מטפלת רגשית חרדית טובה.

ברכה והצלחה ובעזרת ה' רפואה שלמה במהרה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל