לתרומות לחץ כאן

להוציא בערמה מוצר שלא התקבל

שאלה:

הזמנתי מוצר מחנות אינטרנטית בארץ.
את המוצר לא קיבלתי.
פניתי לחנות, אך הם לא השיבו.
פתחתי "תביעה" דרך חברת התשלומים, והם נתנו כמה ימים למוכר להשיב ע"מ שאגיע איתו לפשרה.
המוכר לא התייחס גם לתביעה.
בשביל שחברת התשלומים תחליט בעניין, הייתי צריך לפנות אליהם בשנית כאשר המוכר לא ענה לי, אך בגלל שלא עשיתי זאת בזמן, התביעה נסגרה אוטומטית.
כך קרה ששילמתי עבור המוצר שלא קיבלתי.

שאלתי היא כזו:
האם מותר לי כרגע להזמין את המוצר בשנית, והפעם אם אקבל את המוצר, אני אשקר ואטען שלא קיבלתי אותו, וככה גם אני וגם המוכר לא יצאנו בהפסד, בשקלול הסופי?
מבקש לקבל הסבר מפורט למה אסור/מותר.
תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

אם ברור לך הטענה שלך והם לא טוענים טענות נגדיות לפטור את עצמם אלא הם לא מתייחסים, מותר לך להוציא מהם את המוצר בכל צורה שתוכל. אם יש להם טענות נגדיות שהם סבורים שהם פטורים אין לך אפשרות להוציא מהם – עליך לתבוע אותם לדין תורה.

בהצלחה. 

מקורות:

אם אין להם טענות נגדיות וברור לך שהם חייבים לך מותר לך להוציא את המור או את הכסף, כדין עביד איניש דינא לנפשיה. אם יש להם טענות נגדיות עליך לפנות לדין תורה.

ראה כאן מאמר באורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל