לתרומות לחץ כאן

תביעת לשון הרע

שאלה:

השכרתי בית לדיירים שממש לא שומרים על הבית וגם עשו בו נזקים רבים. לא רק, אלא שבמקרים מסוימים לא מכירים בנזקים אלא טוענים שהנזק נגרם כתוצאה מבלאי או איכות לא טובה של הבית. תכננו לעזוב את הבית ומצאו בית אחר. אבל המשכיר החדש כביכול בקש מהם לדבר איתי. הייתי במבוכה כי אני הבן אדם האחרון לשאול אותו מה אני חושב על הדיירים האלה ובהתחלה אמרתי לו שהם משלמים בסדר ולגבי השאר שילך לבקר את הבית. אבל הבן אדם לחץ עלי ובסוף אמרתי לו מה אני חושב. זה הגיע בסוף לאוזניהם של הדיירים והם מאוד התעצבנו עלי ותובעים אותי עכשיו בסכום של קרוב ל80000 ש"ח על לשון הרע, ועל העובדה ש"שרפתי" להם הזדמנות טובה. מה עמדת ההלכה בנידון ?

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה אין עילה לתביעה ממונית. ויתכן ויש עליך חובה ליידע את המשכיר על כך שהם נוהגים בצורה לא הוגנת, כדי להציל אותו מאותם שוכרים. ברור שלשוכרים אסור לפנות לערכאות ועליהם לפנות לבין דין רבני בלבד.

מסתמא הם שכרו עו"ד והעו"ד שלהם שטף להם את הראש שהם יכולים לקבל סכום עתק, ובכך להלחיץ אותך להתפשר ולשלם חלק [כדרכם של עו"ד]. אתה לא צריך לדאוג, אין כאן עילה לתביעה לא לפי הלכה ולא לפי החוק. אל תתרגש מהתביעה כלל.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל