לתרומות לחץ כאן

תביעת קבלן בערכאות

שאלה:

שלום.
רכשתי דירה ש60 ימי גרייס של האיחור במסירה הסתיימו 16 יום אחרי המלחמה, עד היום לא קבלתי את הדירה והצפי למסירה הוא מינימום חודש 30.6
בקשתי לתבוע את הקבלן בבית דין הישר והטוב בית שמש, והוא אמר לי שהוא מוכן רק אחרי שתסתיים המלחמה ואחרי שיסיים למסור את כל הדירות ב10 הבניינים בפרוייקט,
בית דין שלח לו הזמנה אף על פי כן 3 פעמים כל פעם תאריך חדש, ובפעם האחרונה אמר שהוא רוצה לבוא אבל לבית דין של הרב קרליץ בבני ברק.
שילמתי שוב לבית דין של הרב קרליץ שלחו לו מכתב תביעה עם תאריך לדין בעוד שבועיים, ואז הוא ביקש כתב תביעה מסודר.. שלחתי לו מכתב שלא התחדש בו דבר חוץ מהרשמיות שלו. אף על פי שמזכיר בית הדין אמר לי שלא חייב כי מספיק הנושא שהם כתבו לו, לאחר יומיים הלה שלח שאינו יכול להגיע במועד הנקוב והוא מבקש דיון לפחות עוד 60 יום כי היוא צריך להתארגן.
כידוע 60 יום זה פסח…
בכל אופן אני מרגיש שהוא מהתל בי וגורר רגליים כמו כל ההיתנהלות בפרוייקט
מידי חודש אני ממשיך לשלם אלפי שקלים שכירות בגלל דירה שקניתי ולא סופקה לי
האם אני יכול לתבוע אותו בערכאות?
נ.ב יש קבוצה של רוכשים שממש כעת יוצאת לדרך עם התביעה… ואני עלול לצאת קרח מתשלומיי המכבידים מחוסר היכולת לעמוד בהוצאות כתובע בודד במשפט אזרחי ומהיתוליו (לדעתי) בבית הדין הרבני..
יהיה בעייה להתחיל את התביעה עם העו"ד ולהפסיק

תשובה:

שלום וברכה,

אתה יכול להתחיל את התביעה בערכאות יחד עם הקבוצה שתובעים בערכאות כדי שלא להפסיד את התביעה, ואתה צריך לפנות לבית הדין האחרון ולומר להם שיזמינו אותו שוב מיד עכשיו ולא להמתין 60 יום, כיון שאתה מפסיד את התביעה עם חברי הקבוצה. וכן שאתה חושש מסחבת מיותרת. והיה אם הוא יסכים להופיע בבית דין תבטל את התביעה בערכאות ותדון בבית דין, ואם הוא לא יסכים להופי בבית דין, אתה יכול להמשיך את התביעה בערכאות עם חברי הקבוצה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל