לתרומות לחץ כאן

ברכה על פריקסה מזונות – סנדוויץ תוניסאי

שאלה:

כשאני קונה מאכל "פריקסה" שברכתו מזונות, שמים לי בתוכו גם נתחי לימון כבוש [הפריקסה בצורת פיתה עם כיס].האם עלי לברך על הלימון בורא פרי העץ ? או שברכת מזונות פוטרת את כל תכולת ה"פריקסה"?

תשובה:

שלום וברכה

לכאורה זה תלוי בכמות וביעוד. כלומר כל עוד המאכל היסודי הוא המזונות, ומה ששמים בפנים אם זה טונה ביצה לימון כל זה רק בגדר מימרח, הכל נפטר בברכת המזונות. אבל כאשר שמים בכמות רבה ממש והרעיון הוא שהפת מזונות רק תכיל את כל הארוחה אבל זה לא טפל לה וכדי להטעים אותה, כמו בפיתה פלאפל, יש לברך בנפרד על שניהם [ככל שזה מזונות ולא המוציא], בכל מקרה של ספק ניתן להפריד ולברך על שניהם, ולהקדים במקרה זה את התכולה, אף שבדרך כלל מזונות קודם, כי כאן אם כבר מתחילים לברך על העיקר גם טפל הנאכל בנפרד נפטר בברכתו.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כתבתי באופן שיש ספק! לצאת מספק [אמיתי] זו לא ברכה שאינה צריכה [לגבי שניצל שיש שעוררו שצריך לברך מזונות, סבר בתחילה הגרי"ש אלישיב להפריד, ואז אמר שכיון שהעיקר לדינא פשוט שזה שהכל, משום הידור בעלמא אין להפריד ולגרום ברכה שאינה צריכה].

  2. לגבי השאלה שהרהב העלה בתשובתו אם ברכת הפריקסה המוציא או מזונות, יש לדעת הפריקסה מטוגן בשמן עמוק ולא אפוי, כך שאין שאלה לענ"ד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל