לתרומות לחץ כאן

צניעות – חצאית

שאלה:

שלום הרב,
קורה שלפעמים אני שמה חצאית צנועה לגמרי אבל כשאני יוצאת החוצה ויש רוח או תוך כדי הליכה צורת הרגליים ממש נראית והחצאית נמשכת אחורה, מה אמורים לעשות במצב כזה?
תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה

יש להמנע מחצאיות שעשויות בד שנדבק לגוף [לייקרה וכדומה] וללבוש חצאיות מבד טוב שאינו נצמד, ומה שמעט נצמד מרוח – זה מה יש, אין לאסור על אשה לצאת מהבית כשיש רוח.

יום נעים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בענין "צורת הגוף שנראית ברוח", זו גזירה חדשה שמובאת בספרי הצניעות החדשים והמתחדשים, "שלא תיראה צורת הגוף".

    בשלמא בגד שמאוד צמוד ומבליט, מובן שאסור, אבל צורת הגוף מנלן לאסור? (וכבר הגיעו המשתגעים להניח צינור על הראש, שלא תיראה צורתו. זו לא בדיחה! זאת מציאות שפורסמה בתקשורת).

    ומה יעשו נשים שמנות, שגם אם לובשות בגד רחב, עדיין כל צורת הגוף בולטת? אולי ילכו בתוך אוהל גדול? (ורמזתי בזה "איה שרה אשתך, ויאמר הנה באוהל", שהצביע להם על אחד האוהלים שעמדו בצד ואמר שזאת שרה…)

  2. שלום וברכה,
    קניתי חצאית מבד לייקרה רחבה מאוד עם מעטפת מעליה כך שיש עוד שכבה. הבנתי שזה בד שאסור. יש לי אפשרות להחליף ולקנות חצאית לייקרה כפלים שזה יחסית פיתרון , זה פחות נצמד. העניין הוא שאמא שלי שונאת את החצאיות האלה וזה יצער אותה… מה עדיף? תודה רבה!

  3. אינני מתמצא, הכל תלוי בתוצאה, אם זה נצמד ומבליט זה אסור, אם זה צנוע זה מותר, תשקלי ותקבעי את הנהגתך לפי התוצאה המתקבלת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל