שאלה:
איתא בגמרא,עירובין דף סה,אמר רבא,אי קרצתן כינה לא תנאי,מאידך קשה,כי זה סותר,למה דאיתא בשבת פח,ההוא צדוקי דחזייה לרבא,דקא מעיין בשמעתא,וקא מבען אצבעתיה,כיצד מתיישבות הגמרות תודה וברכה.
תשובה:
שלום וברכה
אני חושב שרש"י כבר מיישב שם את הקושיא, רש"י אומר שאין הכוונה שלא היה לומד, כפי שאנחנו כל דבר קטן מסיח דעתנו לגמרי, אלא "לא הייתי שונה כפי ששניתי", באיזה שהוא מקום זה היה מפריע לריכוז. אבל השאלה בהחלט יפה יותר מהתשובה…
לדעתי, למרות שהשאלה יפה, התשובה יפה ממנה ואמיתית!!!
השאר תגובה