לתרומות לחץ כאן

יחס לאשה

שאלה:

שלום הרב
אני מאד רוצה שאשתי תמצא חן בעיני וכו' אבל לאחרונה היא התחילה להוסיף משקל ואני יודע שזה לא מתאים ולא צודק וכו' וכו' אמנם עובדתית זה מאד מפריע לי איך עלי להתנהג?

תשובה:

שלום רב,

 

אם אתה יודע שזה לא מתאים ולא צודק. אז מה אתה רוצה ממנה? מדוע לעשות לה את זה… אגב אם זה מאד מפריע לך אני בטוח שהיא מרגישה את זה. אז תמתין אני מקווה שזה יסתדר..

העצה שלי בכאלו דברים, היא שהנתינה מולידה אהבה כמו שלימדנו רבותינו [בעיקר מצוי ברב דסלר, אבל גם בעוד] וכלומר דאדרבה תוסיף ותצא מגדרך במקומות מיוחדים שאתה לא רגיל אליהם בדרך כלל אין לי דוגמאות אבל כל זוגיות והאופי שלה, העיקר באמת לעשות קצת מעבר ולהוסיף ולתת באמת מכל הלב כי מה שהאדם חייב לאישתו, אשת בריתו הוא באמת אין סופי. ואז על ידי שתתן לה ותראה לה אהבה הרי שגם היא תרצה לעשות בשבילך יותר ותשקיע ותצא מגדרה כי בוודאי זה מאוד קשה גם לה. אמנם לא לעשות בשביל זה, אלא לעשות ולתת באמת מתוך אהבה ואחוה ושלום ורעות, וזה יכניס לך בלב יותר חיבוב ותחושות חיוביות כלפיה שלא תרגיש כלל במיעוט החן של השומן, או של איזה הנהגה שאינך מחבב.

שתזכו להרבה שלום ושמחה בבית

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הרב כתב
    "אם אתה יודע שזה לא מתאים ולא צודק. אז מה אתה רוצה ממנה? מדוע לעשות לה את זה"
    השאלה היה מכיון שאני לא עושה לה את זה אלא זה הרגש שעולה מעצמו שאני שואל איך להתמודד איתו ולא קיבלתי מענה (אלא …..)

  2. כדאי מאוד לחזק את הקשר הפנימי והנפשי ביניכם, שאינו תלוי במראה החיצוני, זה יסייע לבעיה הזו וגם חשוב מאוד באופן כללי לזוגיות. במקביל תבקש ממנה לסייע לך כקבוצת תמיכה לעשות אולי יחד דיאטה..

  3. סליחה על הקפיצה אבל מצינו בחז"ל שאסרו לאשה להתנוול, וכן אשת אבא חלקיה התקשטה וכן בכ"מ איך זה מסתדר, ומדברי הרב משמע שזה חסרון בקשר ולא אמור להיות תלוי במראה חיצוני?

  4. לא אמרתי שמראה חיצוני לא מועיל חשוב ומסייע לקשר, השואל שאל מה לעשות שיש משהו במראה החיצוני של אשתו שמפריע לו, וזו העצה הנכונה. וכי יעלה על הדעת שכל אדם שאשתו מגיע לגיל הבלות עד זקנה ושיבה הוא פשוט ימאס בה כי היא כבר לא יפה כפי שהיתה כשהיתה צעירה? וכי סדום היינו לעמורה דמינו? ודאי כאשר מטפחים קשר פנימי עמוק של יצירה משותפת ואהבה אמיתית הבאה מנתינה וכו', הקשר רק מתעצם עם השנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל