לתרומות לחץ כאן

הכרת הטוב – עד כמה?

שאלה:

שלום, אדם שעזר לי להתחזק רוחנית, לדוגמה דיבר איתי לעבור מישיבה פתוחה לישיבה סגורה (וכך בעצם אני לומד יותר שעות) שקלתי את הדבר, השתכנעתי ועברתי והצעד היה מבורך והייתה עלייה גדולה בלימוד. מצד הכרת הטוב כמה אני צריך להכיר לו טובה. כפי שאני מבין ואולי אני טועה, כיביכול אותו אדם היה רק שליח (ז"א אולי המהלך של המעבר כבר תוכנן בשמים שתינתן לי ההזדמנות לבחור אם לעבור) וקיבל סעייתא דשמיא לחזק אותי, ובעצם עיקר הכרת הטוב היא לקב"ה. אשמח להכוונה בנושא.

תשובה:

שלום וברכה

בודאי אתה חייב להכיר לו טובה, זה שהוא היה רק שליח של ה' זה נכון, אבל הוא עשה לך טובה ובחר להיות שליח נאמן… לא אמרתי שעליך לרוץ אחריו ולהרים את שיפולי גלימתו ברחוב, אבל הנהגה נורמלית ורגילה של אדם מכיר טובה [אפשר להתקשר אליו שנה טובה בתחילת שנה, אלי להביא משלוח מנות בפורים] למה לא?! אגב מזה שנים נתתי ליבי לכך שגדולי ישראל כולם הצטיינו במידה זו של הכרת הטוב ביותר, עד שנראה שגדלותו של אדם נבחנת במידה זו, מעין.

שבת שלום, והמשך לעלות מעלה מעלה בדרכי התורה והיראה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. … אבל הוא עשה לך טובה ובחר להיות שליח נאמן… האם היתה לו בחירה אם לעשות או לא לעשות ? כגון, האם השם יתברך פנה לעשרה אנשים, ותשעה בחרו לא לעשות השליחות , אבל הוא בחר להיות שליח נאמן …? מה גדר הבחירה?

  2. בודאי היתה לו בחירה, כל אדם יש לו בחירה! ידועים דברי הגמרא בגיטין על נירון קיסר שזרק חיצים כדי לדעת אם ינצח את ירושלים ולבסוף שאל מה יהא בההוא גברא, כלומר הוכח שבורא עולם מעוניין להחריב את בית המקדש, אבל מה יקרה לאדם שיהיה השליח של ה' בזה, וה' ענה לו ישענש, ולכן ברח והתגייר.. כך גם לטוב וגם למוטב. בורא עולם רוצה דברים אבל לאדם יש בחירה אם להיות השליח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל