לתרומות לחץ כאן

חברת תקשורת שמחקו ללקוח ערך אישי

שאלה:

שלום. האם חברות תקשורת המשווקות מכשירי טלפון כשרים עם שרותי הגנה וסינון ( כיום ידוע על שלש חברות כאלה:הדרן,עסקן ונתיב) רשאיות לבטל או להשבית אפליקציות מסוימות כמו וואטצפ מהמכשיר כאשר הלקוח פנה וביקש רק להתנתק מאותה חברה אבל זו לא רק שביטלה את האפליקציות אלא מחקה כליל את כל התכנים התכתובות,תמונות סרטונים וכל מידע אחר שהיה ללקוח במשיר באותה אפליקציה למרות שלא היתה לחברה שום הגנה סינון ופיקוח על אותה אפליקציה וכמו כן מחקו את כל המיילים שהין בדוא"ל כולל כל התכתובות וההודעות והתכנים שאין ביניהם ולחברה ולא כלום אלא חדירה לתחום הפרטי והאישי תוך רמיסה חסרת כל רגישות לערכי מוסר בסיסיים לתכנים שיש ללקוח ערך אישי ובין אם זו אפליקציה מובנת או לא האם היתה לחברה זכות למחוק את כל המידע והתכנים כאלה שהיו במכשיר עד יום הניתוק באותה תקופה שהלקוח היה עדיין מנוי בחברה ושילם תשלומים חודשיים כמנוי בפועל או לכל היותר החברה היתה יכולה או רשאית להשבית את האפליקציה מיום הניתוק כדי שהלקוח לא יוכל להשתמש בה לאחר בקשתו להתנתק.ידוע לי שקיימת בהחלט אפשרות טכנולוגית להשבתת אפליקציה בלי למחוק את כל המידע והתכנים . בברכה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

לפי מה שאתה מעלה, בהחלט לא נהגו כהוגן כאשר מחקו לך מידע אישי שהיה חושב לך מאוד. אך לא ניתן לחייב אותם בתשלום, מאחר ואין תשלום ממוני על מחיקת מידע אישי. מידי אישי אין לו ערך ממוני, ואין חובת תשלומי נזקין על כך.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלוםרב.
    לענ"ד יש מקום לבדק ולעיין היטב במקרה הנדון ובתשובתכם שהרי מדובר במידע (כולל כל התכנים ,תמונות הודעות וכו' בתקופה ששולמו דמי מנוי כנהוג והין ברשותי כדין וכחוק ונמצא למפרע שבמחיקת המידע גבו ממני דמי מנוי בלי תמורה ובמילים אחרות אם כאן גזל יש כאן עושק והונאה והוצאת דמי נמוי במרמה שהרי הלקוח משלם דמי מנוי על מנת שהמידע האישי בתקופת המנוי הוא שלו וקניינו הפרטי.
    דומני שלא עמדתם על נקודה זאת.
    אודה לכם מאד אם תתייחסו לכך.
    בברכה רבה וכוט"ס.

  2. בתשובה עניתי על חומר אישי ששייך ללקוח. אבל חומר שקיבל מהחברה כמנוי בחברה, והם לקחו ממנו את כל החומר, אכן נחשב שלקחו את כל מה שנתנו, ואכן בזה בטל המנוי מלמפרע, וחייבים לשלם לו על החומר שלקחו, או שישלימו לו את החמור בחזרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל