לתרומות לחץ כאן

שירת נשים – דיסק עם שירי נשים לשלוח להורי ילדי המעון

שאלה:

האם מותר לי להוסיף במצגת של מעון שנשלח להורים לביתם שירי ילדים ששרים אותם נשים
מחשש שגברים ישמעו זאת
וכן מי הרב שמשיב את התשובה תודה

תשובה:

שלום וברכה

כיון שיש מחלוקת בין הפוסקים באופן שהשומע אינו מכיר את האשה ששרה ולא ראה את תמונתה, וכאן בעצם את לא מייעדת את השירה לגבר שבבית, הוא זה שבוחר אם ישמע או לא, בודאי אין כאן משום לפני עיור לא תתן מכשול, ומותר. שהרי ודאי מותר למכור דיסק של אשה ששרה ולא צריך לחשוש שגברים ישמעו זאת, זו בחירה של כל אדם אם לחטוא או לא… כמובן, אם את בטוחה שהם ישמעו ויש לך דרך אחרת לשלוח משהו אחר, תבוא עליך הברכה.

באופן כללי לא הכי מוצלח לשלוח שירים בימי בין המצרים… אבל שוב אינני אומר שזה אסור, הם אינם חייבים לשמוע זאת בימים אלו.

בהצלחה רבה!

מקורות:

בשו”ת בית שערים סי’ נג צידד להקל באופן שאינו מכירה כלל ולא ראה מעולם אפילו את תמונתה, וראה שו”ת שבט הלוי ח”ג סי’ קפא שדחה דבריו בחריפות, ולדעתו אין סברא זו אמורה אלא לענין ראיית בגדי צבעונים של אשה, שכיון שאינו מכירה אין בכך גירוי ליצרו, אבל שמיעת קולה גורם להרהורי עבירה  גם כשאינו מכירה. וכן הורה הגרי”ש אלישיב. אולם, בשו”ת אור לציון ח”ב פ”ו סעי’ יג הקל בזה לענין שמיעת קול אשה ששרה מבית אחר כשאינו מכירה.

ודעת הגר”ע יוסף זצ”ל להקל באופן שלא ראה אותה מעולם. וכך כתב בשו”ת יביע אומר חלק ט’ (או”ח סי’ קח אות מג): “ומה שכתבתי שם (כלומר, ביביע אומר חלק א’) שאם ראה אותה בתמונה גם כן אסור, אינו מוכרח, שיש לומר דהא דאמרינן בתענית וכו’ זהו רק כשראה אותה בחיים חיותה במלוא קומתה, וכ”כ הגאון רבי יוסף חיים בספרו בן יהוידע (תענית ה), שאם ראה אותה בצורה ותמונה לבד, אין לחוש”.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל