לתרומות לחץ כאן

שינוי שם לילד חולה

שאלה:

שלום כבוד הרב ושבוע טוב!

היו לנו לבטים קשים ביני לבין בעלי כשבחרנו שם לבננו. בעלי רחוק מיהדות למרות היותו יהודי והתעקש לקרוא לבננו בשם בינלאומי. אני בתורי מאוד רציתי דווקא שם יהודי ועדיף מהתורה. לבסוף הגענו ל"פשרה" וסיכמנו לקרוא לילד בשני שמות וקראנו לו בבריתו טימותי נתן כאשר השם הראשון שלו הוא העיקרי ואנחנו בד"כ מקצרים וקוראים לו טים.
הילד קיבל סיבוך מהחיסון והתפתח לו אוטיזם. הוא בן 4.2 לא מדבר ולא מתפתח. איני יודעת האם עניין של השם יכול להיות קשור למצבו , אך מכיוון שבזמן האחרון אני מתקרבת ליהדות ולשמירת מצוות, התחלתי להרהר בליבי בנושא הזה.
האם לדעתך זה יכול להיות קשור או שמא אני ממציאה? האם כדאי לכרות את שמו הלועזי של בני או פשוט להתחיל לקרוא לו רק בשמו היהודי שכרגע הוא לא בשימוש כלל? שמו של בני הוא טימותי נתן בן סבטלנה הוא נולד בה' באלול התשע"ג
אשמח לדעת מה כבודו חושב בנידון.

בכבוד רב,

 

תשובה:

שלום רב,

אין כל קשר בין מצבו לבין השם. אולם חז"ל אומרים על חולה שרוצה לשנות את מזלו, בין היתר שישנה את שמו, כלומר, הרעיון הוא שהגזירה שנגזרה על א' תשאר על א' אולם היום שמו ב'. ובדומה לזה אנו מוצאים גם בפרשת השבוע שקראנו השבת, לגבי אברהם אבינו שהקב"ה הבטיח לו שיהיה לו בן, כותב רש"י בפרק טו פסוק ה': "לפי מדרשו אמר לו צא מאצטגנינות שלך שראית במזלות שאינך עתיד להעמיד בן, אברם אין לו בן, אבל אברהם יש לו בן. וכן שרי לא תלד, אבל שרה תלד, אני קורא לכם שם אחר וישתנה המזל".

לגבי עצם השם, די בכך שתחילו לקרוא לו בשם השני, וזה גם נחשב לשינוי השם, בפרט שאת משנה משם לועזי לשם עברי.

הרבה הצלחה ורפואה שלמה

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה, כבוד הרב!
    אנחנו גרים בחו"ל, האם זה משמעותי שההגיה של השם שלו תהיה לא נתן אלא נייתן והאם אנחנו יכולים לקרוא לו כך או שזה בכלל יוצא שם אחר?

    בתודה מראש,

    לאנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל