לתרומות לחץ כאן

בת זוגתי יצאה כשבוע עם גוי

אני 19. מסורתי.
בת זוגי היקרה בת ה17, מאומצת, עברה גיור כהלכה כפעוטה.
אנחנו ביחד כשנתיים, ואני והיא בעזרת השם מתכננים להתחתן לאחר השירות הצבאי.

היא באה מבית חסר כל זיקה לדת,ולמסורת לצערי.
מאז שהכרנו, זכיתי להכיר לה את הדת, את המסורת,ואת מנהגי ישראל. שנינו מאמינים שהשם חיבר בנינו.
היום היא מאמינה בשם, ובאה איתי בימי שישי לבית הכנסת. היא מחוברת למנהגי החג ושמחה על הקשר שלה עם הדת. היא אפילו כועסת עליי שפעם ב.. אני חוטא שלא הספקתי להניח תפילין.
ועכשיו לשאלה:

שנה לפני שהכרנו, פגשה גוי , גרמני. הוא ידיד של חברתה הטובה, הגיע לביקור קצר בארץ, הם עשו היכרות מרוחקת. לאחר חצי שנה אותו גוי בן גילה הגיע שוב לביקר ארוך יותר של שבוע ימים.
במשך השבוע, הם התאהבו, ונפגשו כמה שיותר, והתנשקו מספר פעמים כל זאת בידיעה שאחרי השבוע, לא יתראו יותר בחיים כי הוא לא התכוון לחזור יותר לארץ. הקשר שלהם באמת נפסק לאחר שיחה שתיים בסקייפ לאחר שעזב לגרמניה.

השאלה, אם זה שהיא התנשקה עם גוי גרמני, (מה שלא היה אכפת לי מאוד אם היה יהודי) אמור להוות חטא או להפריע לי? ואם היא צריכה להטהר מכך או שדרך ההתחברות שלה דרכי לדת זה התשובה לנסיון הזה?

תשובה:

שלום רב,

הדבר היחיד שעליך לשים לב זה שאתה לא תחטא איתה. כלומר, יחסי אישות שלא במסגרת הנישואין הם אסורים. לכן אתה לא צריך לחפש כיצד לטהר אותה מאותו מעשה עם הגוי. אלא לדאוג לכך שאתם לא תעברו על איסור. אני מבין שהיא אכן התגיירה כהלכה. אולם צריכים לשים לב שגיור קטינים שיהיה גיור ללא פקפוק צריך שהמשפחה שאצלם היא אומצה היו דתיים בעת הגיור. או לפחות בתוכנית (האמתית לגדל אותה כבחורה דתית כלל דבר) אבל אם לא היתה להם כוונה אמיתית כזו. הגיור הזה מפוקפק ומוטל בספק בפוסקים האם זה מועיל או לא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל