אדם שמקיים יחסי אישות עם אישה לא נשואה שטבלה כדין על איזה איסור מהתורה הוא עובר ומה המקור לכך?
תשובה:
שלום רב,
ולדעת הרמב"ם (אישות פרק א' הלכה ד') יש בזה איסור דאורייתא "לא תהיה קדשה" כפי שכתב שם: "קודם מתן תורה היה אדם פוגע אשה בשוק אם רצה הוא והיא נותן לה שכרה ובועל אותה על אם הדרך והולך לו, וזו היא הנקראת קדשה, משנתנה התורה נאסרה הקדשה שנאמר לא תהיה קדשה מבנות ישראל, לפיכך כל הבועל אשה לשם זנות בלא קידושין לוקה מן התורה מפני שבעל קדשה". ראיתי פעם מאמר של הגאון ר' אהרן קוטלר שהוכיח שלדעת הרמב"ם בעילה בלי קידושין עובר גם על איסור עשה, ואיני זוכר כעת היכן ומה הראיה. ולדעת שאר הראשונים איסר זה הוא איסור מדרבנן של זנות, כפי שמובא בשו"ע אבה"ע סי' כו סעי' א' ובנושאי כלים שם.
אז לפי דעת הראשונים איך הם יפרשו את הפסוק לא תהיה קדשה מבנות ישראל?
במיוחדת לזנות. אישה שמפקירה עצמה לזנות, בה יש איסור דאורייתא.
השאר תגובה