לתרומות לחץ כאן

מסייע לעוברי עבירה – סיוע להשגת כרטיס הטבות להופעה

לכבוד הרב
נזדמנה לי עבודה של שירות לקוחות בכרטיס הטבות מסויים דרך האפליקציה,ההטבות כוללות דברים שאין עימהם בעיה כמו הטבות חניה וכ'ו אבל גם הטבות על הופעות, כשמישהו שואל אותי איך מזמינים את ההטבה של הופעה מסוימת, ואני מסביר לו איך להזמין הטבה באופן כללי (בלי הזכרת ההופעה) האם יש בעייה בעניין? ואי"כ מה כן להגיד?
בתודה מראש

תשובה:

שלום רב,

אין בזה איסור מסייע לדבר עבירה. משום שאם ההבטה כוללת דברים שאין בהן בעיה ודברים אסורים, והוא מחליט להתשמש בזה לדברים אסורים אין בזה איסור, למרות שודאי שהוא יתשמש בזה למשהו אסור. ובפרט שההטבה היא רק במחיר ולא בעצם ההופעה. כלומר, הוא יכול ללכת להופעה ולשלם מעט יותר.. כמו שכתוב במשנה בשביעית שמותר לתת לעם הארץ כלים באופן שהוא עשוי לא להשתמש בהם לאיסור, למרות שאנו יודעים שישתמש בהם לאיסור. ואין בזה איסור לפני עיוור, ועי’ בשו”ת אגרות משה יו”ד ח”א סי’ עב. וראה עוד מה שכתב שם לגבי איסור מסייע לדבר עבירה. יחד עם זה, אם אתה יודע בודאות שהוא יתשמש בזה לדבר אסור, מדוע לסייע לו אם יש לך אפשרות בנקל לחמוק מהענין?

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה, הרב שאל מדוע לסייע כשיש לי אפשרות לחמוק מהעניין, איך הרב מציע לי לעשות זאת?, כלומר מה להגיד כשהאדם אומר שהוא רוצה להזמין הופעה מסוימת?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל