לתרומות לחץ כאן

גיירו אותי שהייתי קטן והמשפחה לא שמרה מצוות כל כך

שלום כבוד הרב. גיליתי ברוך ה' שהתורה אמת. אבל גיליתי גם משהוא מבאס שאבי התחתן עם אימי שהיתה גיוה. וגיירו אותי שהייתי קטן לפני גיל 13. עכשיו אמא שלי רק שומרת שבת וכל השאר לא כל כך באותו זמן שהתגיירה הייתה יותר באורות. ושמעתי אם גדלתה בבית שלא שומר זה קצת בעייתי משום שהוריי מסורתים לא שומרים כהלכתה. ואני רק בבר מצווה הנחתי תפילין. ומאז היום אני בן 20 כמעט שום דבר ליהדות. מה אני עושה. אני יש לי תפילין להניח? שמעתי שפגם הברית חמור צריך לישמור? צריך לעשות מצוות מה הדין שלי בעולם הבא.? וואלה צריך עזרה שנידע מה אני עושה. מאוד יעזור שתעזרו.

תשובה:

שלום רב,

אכן לכתחילה לא מקבלים גיורים אם ההורים אינם שומרים מצוות ואין בכוונתם לקיים אורח חיים דתי כלל. וזאת מן הטעם הפשוט שגיור קטן מועיל מדין "זכיה" כלומר, אמרו חז"ל שזה ודאי זכות להיות יהודי לכן ניתן לזכות את הזכות הזו לאותו קטן שאין לו כושר החלטה לבד (עד הגיעו לגיל 13). אולם בדיעבד נראה שהרבה מהפוסקים נקטו שהגיור הועיל. במקרה שלך הרושם שלי שבכל מקרה הגיור שלך תקף לחלוטין. כנראה גם בשעת הגיור המשפחה שמרה יותר, והסיכוי שלך להשאר דתי היה גבוה יותר ולכן הגיור תופס בכל מקרה.

יחד עם זה, אם בהגיעך לגיל 13 יש אפשרות למחות ולבקש שלא להשאר יהודי, ואז הגיור בטל. אם לא מחית כשידעת שאתה יכול למחות, יותר לא ניתן למחות ולכן היום אתה יהודי כשר לכל הדעות.

מה עושים?

שאלה טובה. יש תרי"ג מצוות ואת כולם צריכים לעשות! נכון לא כולם רלוונטיים אליך, אבל צריכים לשמור הכל. אני לא יודע בדיוק מה מצבך היום. אבל אתה חייב להתחיל במשהו וכך לאט לאט בעזרת ה' עוד תגדל יהודי כשר וירא שמים, ובעז"ה גם תלמיד חכם!

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל