לתרומות לחץ כאן

האם מותר להשכיר כלי אכילה לאנשים שאינם מקפידים על כשרות?

האם מותר להשכיר כלי אכילה ליהודים שאינם מקפידים על כשרות

תשובה:

שלום רב,

מותר. לא ברור כלל שהם יאכלו מאכלים אסורים. בל נשכח שלא כל דבר שבושל בסיר כזה או אחר המאכל נאסר (סתם כלים אינם בני יומן). אבל ברור שאדם עם יראת שמים שמשכיר להם כלים, אינו יכול להשכיר כלים אלה אח"כ לאנשים המקפידים על כשרות, משום שהעובדה שלא ברור כלל שהם יאכלו מאכלים אסורים בכלים, אינו אומר אלא שלכן מותר לך להשכיר להם, אבל יתכן שהם אכן יטריפו את הכלים, אין לך אפשרות לשלוט בזה, ולכן אסור לך להשכיר אח"כ את הכלים לשומרי כשרות הבטוחים שהם משכירים כלים מאדם המקפיד על כשרות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה. כהמשך לשאלה ברצוני להבהיר שאין מדובר בכלי בישול אלא כלי אכילה שדרכם להיות כלי שני וכן מה יהיה הדין אם אני משכיר רק לחילונים ולחלופין אם אני מברר עימם קודם שהם אוכלי כשר ולמרות שקשה לסמוך עליהם בין אם מצד נאמנות וכן מחוסר ידע בפרטי הדינים ולאחר מכן אני משכיר את הכלים לאחר 24 שעות האם יש אפשרות להתיר

  2. כלי שני כאן זה לא מספק, כיון שיש ענין של גוש וכו', אבל אם אתה מברר שמדובר באוכלי כשר, וכולם חילונים אפשר להקל לאחר 24 שעות כיון שהאוכל בלאו הכי לא נאסר בדיעבד, אבל כשבא לפניך אדם דתי, אתה בהחלט חייב להעמיד אותו על הענין..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל