לתרומות לחץ כאן

לא יודעת מה לעשות????

ברכה ושלום,אני נשואה 12 שנים וארבעה ילדים ב"ה.
החיים עם בעלי קשים לי כבר הרבה מאוד שנים,אל עף הניסיונות לשלום בית (ייעוץ של 15 פגישות *3 פעמים,ייעוץ שותף איתי של משפיעה שהיא גם יועצת ומאמנת בתחומה ),המאמץ הוא תמידי וב"ה יש שיפור. הייתה אלימות קשה מאוד בהתחלה ועכשיו למדתי להציב גבולות וגם לטפל בעיניינים החלשים אצלי. בכל אופן,קשה לי לחשוב על גירושין בזמן הקרוב למרות הרצון העז שיש לי,לנתק את הקשר (אני כבר מרגישה שאני עושה נזקים בלתי הפיכים לילדים מעצם ההישארות ביחד),מסיבות שונות לא נראה לי יעל לעשות זאת עכשיו,מה גם שבסופו של דבר אני מגיעה למסקנה שאם במילא לא אתגרש במצבי כרגע (ללא עצמאות מינימאלית,אני עובדת על זה),אז למה לעבור את הביחג בכעס ועצבים,ושוב אני מנסה לשנות אוירה,ולעשות מה שצריך בשביל שיהיה נעים. אך מה לעשות שזה לא פותר את הבעיה ואף מחימיר אותה,כלאמר בעלי לא מהטיפוסים ה"מודעים" לעצמם,ורוב התכונות הפחות טובות אצלו הם עדיין בהכחשה,וגם אם כבר מודע לבעיותיו הוא לא מדבר על זה לא אתי ולא עם רב או חבר.העיניין מקשה מאוד על קיום שיחה בוגרת איתו על חינוך הילדים,שלום בית ופרנסה שבכל אלו ישנם בעיות כאלו ואחרות.
ועם כל זאת אני מאמינה שהוא אוהב אותי ומאוד רוצה להיות הכי טוב לילדים,ויש לו אחריות לפרנס אותנו (עובד עצמאי בשיפוצים).
העיניין הוא החוסר אמון שיש לי בו,תמיד נראה לי שהוא משקר בנוגע לכל תחום ועיניין,אין בו האמת או האומץ לאמת,לדעתי הוא פוחד מימני למרות כל הניסיונות שלי להוכיח לו שגם כשהוא טועה אין לו מה לחשוש,יש לו סרטים בראש ודרך מחשבה שגורמת לי להבין שהוא משקר .
לצערי כל פעם שאני "מגלה" משהו אסור שעשה (צפייה בפורנו..),אני צריכה להיתנהג כאילו זה בסדר,רק כדיי שיראה שהאמת עדיפה על הכל.
אני בשבוע של שבעת הנקיים ,ובאהבה והשינאה שלנו יש לי מסתבר מחזוריות מסויימת ואני כרגע בימים של החוסר אהבה. בפרט שראיתי במכשיר שלו שישנה אפליקציה של יצירת קשר עם גברים/נשים ללא חשיפת מספר הטלפון,כששאלתי אותו הוא אמר ששלחו לו הודעה שרוצים ליצור איתו קשר,ולכן נכנס. בזמן שיכולתי בדקתי הנושא,וראיתי שהוא הגדיל לעשות וישנה אפילו תמונה שהוא פירסם של המחשב ושולחן המחשב שלנו בבית,ויש אפילו הצעת חברות מבחורה אחת. ניסיתי לחשוב על כך שזה בטח שטויות שלי וזה באמת סתם הודעה ששלחו לו …אבל הוא צילם ממש תמונה שלו ופירסם כביכול את עצמו,למרות שאמר לי שהוא לא יודע מה זה,מצד שני כשידע שאני יודעת מיזה,הוא לא התרגש או שרק עשה הצגה כאילו זה כלום. בכל אופן,זה משהו שהוא מאוד ממשי עבורי לגביי כל מיניי חשדות שהיו לי לגביו , שוב אני יודעת שהוא אוהב אותי ויש בינינו משיכה מאוד חזקה,אבל יש לו בעיות. אפילו בזמן השידוכים אמר לי שיש לו בעיה עם נשים..לא התעמקתי בזה.
אני לפניי מקווה,והבטחתי לעצמי בעיקבות בעיות שנקלעתי אליהן שאני לא מפספסת טבילה בזמנה!!…
שאלתי היא מה עליי לעשות,אני לא רוצה לבייש אותו וללכת לרב הקהילה ולא להתייעץ עם המשפיעה שלי. מה ההלכה מתירה לי לעשות במצב שכזה.
תודה רבה רבה רבה…
וסליחה מראש על האריכות.

תשובה:

אני מתנצל מראש, אני לא איש מקצוע. היועץ הקבוע באתר בימים אלו אינו פעיל. ועדיף לשוחח עם איש מקצוע בנושא.

אם את מחליטה להתגרש זה סיפור אחר. שנות הנישואין שעברת הן טעונות מאד, וזה ברור לגמרי. את מתנצלת על האריכות, אבל אין לי ספק שזה רק תמצית משנות הנישואין הקשות שעברו עלייך עד כה.

אולם אם את מחליטה להמשיך, לעניות דעתי, עלייך לעשות כאן איזה קו ברור. עד כמה שקשה לי לומר את הדברים, ולך כנראה קשה שבעתיים לקרוא אותם, אבל עם כל הקושי, אל תתערבי לו בעבירות שהוא עובר. תני לו להתבשל בחטאים שהוא חוטא. עשי עצמך כלא רואה כלום, תהיי נחמדה אליו עד כמה שאת יכולה, התגברי על כל הקשיים, ותתעלמי מהכל. אני מקווה מאד שלאחר תקופה שהוא יראה עד כמה את אוהבת ודואגת לו ורוצה בקרבתו. הוא עוד יבוא אלייך עם בקשה שתסייעי לו לצאת מהבעיות שלו. יתכן שיש לו בעיות כפי שאת מציינת, אבל הוא חושש לחלוק איתך את הבעיות שלו, ולבד כנראה קשה לו יותר להתמודד איתן. אולי אם יעבור תקופה שתהיה הרגשה מצידו של "תקופה נפלאה" של זוגיות, הוא יפתח יותר ותוכלי לסייע לו לפתור את בעיותיו.

הרבה הצלחה גמר חתימה טובה ורוב נחת מהילדים!

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודהרבה על תגובתך,,וסליחה מראש שלא עשיתי הגהה על מה שכתבתי(קראתי רק עכשיו ),בכל אופן ,מה שכתבת לעשות אני מכירה וחיה,,כאילו החיים איתו מכריחים אותי להיות הכי מעולה שאפשרי לי. זה קשה מאוד אך הקדוש ב"ה לא נשאר חייב ותמיד גומל כפליים,אבל אין לי כח להיות כך יותר,וזה לא מהיום. בכל אופן זו כבר לא שאלה זו שיחה שלמה. אני מודה לך על התשובה למרות שאינך מגדיר עצמך כמקצועי.
    אשמח לקבל גם תשובה הילכתית מה מותר לי לעשות במצב כזה,כמו האפשרות של לא לטבול ולקיים יחסיי אישות או כן לטבול מבלי חחח היות ביחד..וכו? כי להתנהג רגיל ובצדיקות אני צריכה כוחות שכבר אינם,או שאני לא מעוניינת יותר למצאם.

  2. זה בסדר גמור, הטעויות הקלדה מובנות לגמרי.

    אכן את זקוקה לכוחות עילאיים, כמה שורות כאן באתר לא יספיקו לכך לצערי. בפרט שמעל לכל מרחפת ההתלבטות התמידית לחתוך או להמתין… כשהאופציה להמתין לא ממש נופחת תקווה לעתיד מזהיר…

    לעצם השאלה ההלכתית, התשובה היא ברורה לחלוטין, אישה משועבדת לבעלה (כל זמן שהם נשואים) ואינה יכולה לעשות דין לעצמה… אחרת היא נחשב ל"מורדת" אולם לא כן במקרה שלך, בהחלט הגעת למצב של "מאיס עלי" עם סיבה מוצדקת, שבמקרה כזה אינך נחשבת למורדת. מעבר לכך לא הבנתי את האופציה לטבול בלי לקיים יחסי אישות. לשם מה לטבול?? אין שום טעם לטבול אם אין כוונה לקיים יחסי אישות.
    בכל אופן, הייתי מציע לך לשוחח, להתייעץ, עם מישהי נוספת, אפילו רק כדי לשפוך את הלב, לא בריא להחזיק כאלה מטענים אצלך בלי לחלוק איתך מישהו נוסף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל