לתרומות לחץ כאן

יולדת – ממתי נאסרת לבעל / שהיית הבעל בחדר הלידה

שלום רב, באיזה שלב בלידה הבעל צריך לפרוש מאשתו, האם אפשר להשאר בחדר לידה, ולשבת מאחורי ראשה כך שלא רואה את חלקה התחתון(מדובר כשהיולדת מבקשת שישאר)

תשובה:

שלום רב

מזמן שהאשה מרגישה צירים שיש לה צורך לשכב יש להניח שכבר נאסרה, מדובר או בצירים חזקים ואפילו אינם תכופים או בצירים תכופים אף שהם חלשים, או באופן שהאשה מרגישה לחץ חזק כלפי מטה, כמובן אם עשו סטריפינג האשה נאסרת.

באופן כללי אם אין צורך, עדיף שהבעל לא יהיה בשעת הלידה ממש בחדר לידה, כדי שלא יכשל בראיות אסורות או מגע אסור, ראה מנחת יצחק ח"ח סי' ל, אולם אם האשה זקוקה לכך, יש להקל ובלבד שיהיה ליד ראשה ולא יביט למקומות הגלויים בגופה, וכן ימנע מנגיעה. הרבה איסורים התירו חכמים כדי שלא תטרף דעתה [כלומר שלא תהיה מיושבת מספיק מחמת הפחד] ואף זה עשוי להיות בכלל. תקנה טובה עשו בבית החולים ערי צדק בירושלים שיש לבעל וילון מיוחד, כך שהוא יכול לשבת בנוחות סמוך לראשה של האשה בלי חשש ראייה אסורה.

בהצלחה רבה ולידה קלה!

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. הייתי רוצה להבין , הרי איסור נגיעה בזמן שהאשה נידה הוא בכדי שלא יעבור על איסור להיות אתה ביחד. כמה לידות כבר ב"ה חוויתי אם אשתי הרגשתי שאם יכולתי לגעת הב הייתי יכול לעזור לה מאוד. ברגעים אלו האשה זקוקה לבעלה מאוד שילחץ לה על נקודות מסויימות בכדי להקל על הכאב שדרך אגב על פי הבנתי זהוא מצב פיקוח נפש ממש. ודווקא ברגעים אלו מרחיקים אותו ממנה עד כמה שאפשר. איך יתכן?

  2. בכל גזירות חכמים, כדי שהדברים יתקיימו הם נקבעו באופן מוחלט, בלא לומר "לי זה לא יקרה" או "בסיטואציה כזו זה לא יקרה"… כיון שאם היו נותנים פתח כזה זה היה ממסמס הכל…
    לגבי הערתך שזה "פיקוח נפש" זה לא נכון… עצם הלידה היא בגדר פיקוח נפש כמובן אבל לא המגע שלך… הקלת כאב אינה פיקוח נפש, רוגע אגב לפעמים כן, אז תרגיע אותה, תביא אותה למקום טוב וכו'. במקרה הצורך ניתן להעזר בתומכת לידה, זה עולה קצת אבל יש שנים שאוהבות את זה.

  3. כבוד הרב סליחה אבל מה יכול כבר לקרות בזמן שאישה יולדת וסובלת מכאבים ובעלה עוזר לה בלהקל את הכאב? חוץ מזה החדר לידה מלא ברופאים ועוד אנשים שעוברים ושבים מכל מיני סיבות.. מה זה קשור לגזירת חכמים במקרה הזה?
    ומה אם האשה נדה ונמצאת במצב פיקוח נפש אז אי אפשר לעזור לה פיזית ? דרך אגב לא מכיר מקרים אחרים אבל אשתי דווקא מאוד בטוחה שהייתי יכול לעזור לה מאוד אם לא כל האיסורים האלה. אף אפילו יותר מהתומכת שיש לנו בכל לידה. לפעמים זה סבל של שעות על גבי שעות ואתה מסתכל על זה חסר אונים במקום לעשות משהוא ולא יודע מה יהיה ברגע הבא.

  4. 1. הסברתי שהגם שלא יכול לקרות כלום, גזירות חכמים ניתנו באופן כזה שלא יהיו בהם חילוקים "לא חילקו חכמים בתקנתם".
    2. לא אמרתי שזה לא עוזר וטוב ומועיל, אמרתי שזה לא פיקוח נפש, פיקוח נפש בהגדרה הוא הצלה מסכנת חיים. האשה היא בפיקוח נפש אבל אין לזה כל קשר עם הסיוע שלך.
    שיהיו תמיד רק שמחות בלב שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל