לתרומות לחץ כאן

המתנה י"ד יום לאחר הפלה מוקדמת

שאלה:

האם בדיקת היריון (כמה פעמים), ביתית, שהראתה היריון, ולאחר מכן גם בדיקת בטא, אבל עם מספרים דיי קטנים, ותקופה של דימומים עד שבסוף הבטא ירד ובסוף וסת מלא. האם צריך היה לחכות 14 יום? או שלא מייחסים לזה היריון בכלל?

תשובה:

שלום וברכה

אם לא חלפו ארבעים יום מליל הטבילה עד שהיה דימום משמעותי, כלומר ההפלה היתה בתוך ארבעים יום, דינה ככל אשה נדה ואינה ממתינה י"ד יום.

בשורות טובות.

מקורות:

יש שהחמירו בזה שלא די בכך שטבלה מנדתה, שהרי מעוברת באופן טבעי אינה מסולקת דמים תוך ג' חודשים להריונה, ולכן דוקא אם זה היה לאחר לידה קודמת הדין כן, ראה שבות יעקב ח"א סי' עא, סד"ט קצד, ז, שו"ת חת"ס סי' קסט. אולם בעבודת הגרשוני סי' כא כתב כדברינו, וכיון שהיו נשים לא רואות דם בתחילת הריון, יותר יש לסמוך על דבריו, בפרט כאן שההריון אינו החלטי כל כך, וניכר היטב שנפל מיד.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. עוד שאלה הרב:
    נסתפקה מתי קיבלה מחזור: בלילה או ביום. פשוט לא מצליחה להיזכר אם קיבלה מחזור בליל ט' נגיד או ביום ט'.
    האם חייבת להחמיר בלילה לפרוש ובדיקה גם בלילה?

  2. לא הבנתי כ"כ מה הרב הביא בהערה. מה שלמעלה הבנתי. אם תוך 40 יום אז לכאורה לא נחשב היריון ולכן מספיק רגיל 7 נקיים. ואם ארבעים יום אז חוששים אולי בת ומחכים 14. אבל לא הבנתי מה הקשר 3 חודשים

  3. בלאו הכי להרבה דעות הלילה הוא עונת אור זרוע, אז במקרה שלכם גם אם בדרך כלל אינכם חוששים לאור זרוע כאן תחמירו. בדיקה תעשה למחרת.

  4. אסביר: הפלה תוך מ' יום אינה מטמאת טומאת לידה, ומנין לנו לדעת כמה זמן ההריון? אנחנו יכולים רק לנחש… ואם תאמר שמכך שקיבלה מחזור כרגיל לפני הטבילה האחרונה ומן הסתם רק לאחריה התעברה, הרי כתבו הפוסקים שאשה מקבלת מחזור רגיל בשלושת חודשי ההריון הראשונים אז אולי היא בעצם בהריון כבר חודשיים וזה יותר מארבעים יום? על כך השבנו…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל