לתרומות לחץ כאן

סימון תודה לנהג שעצר במעבר חציה בשבת

שלום ושבוע טוב,

רציתי לדעת האם מותר ונכון לסמן תודה עם היד לנהג שעצר עבורי במעבר חציה בשבת, או שמא עדיף פשוט לעבור את הכביש מבלי להודות?
האם יש כאן אולי דין של עדיף לעבור על איסור קטן יחסית בכדי שנהג/ת לא יעברו על איסור חמור של לא תשנא את אחיך ושחלילה שנאת הדת בכלל?"- (בדומה למה שהרב יהושוע פפר ציין כאן באתר, במאמר "לפני עור: המכשול ההלכתי (2)" בקשר לפסיקה של הגרש"ז אוירבך זצ"ל בנוגע להגשת אוכל ושתיה ליהודי שאינו שומר תו"מ).

כדאי לציין שהעניין נהיה עכשיו אפילו יותר מורכב ורלוונטי, לאחר ששינו את החוק, וכיום לפי חוקי המדינה נהג חייב לעצור לאדם שנמצא בקרבת מעבר חצייה, גם לפני שהלה דרך על הכביש עצמו.
בעבר הייתי משתדל פשוט לחכות שהמכוניות יעברו ורק לאחר מכן חוצה את הכביש, אבל כיום עם שינוי החוק הנ"ל זה לא ממש אפשרי בדר"כ.

תודה רבה מראש על תשובתכם.

תשובה:

שלום רב

אין בכך הלכה ותוכל לפעול על פי הרגשתך, שנאה אין כאן כי נראה לי שהישראלים די רגילים שלא אומרים להם תודה… כמו כן לחילופין אפשר לומר שבת שלום, זה גם נחמד וגם קצת מזכיר… ואגב, גם היום עם קצת שימת לב אפשר שלא יעצרו בשבילך, תעמוד טיפה רחוק ותתקרב כשכבר ריק בכביש וכו', אין בכך חיוב של ממש, אבל אם רצונך להקפיד על כך זה מצויין.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל