לתרומות לחץ כאן

מעמדו של תינוק מברזיל שאומץ כמה ימים לאחר היוולדו

בס"ד

שלום לכבוד הרבנים שליט"א

יש לי חבר שעלה מברזיל לא"י בגיל של כמה ימים להיוולדו,לאחר שאישה יהודייה לקחה אותו תחת חסותה כאם מאמצת מבית יתומים בברזיל ושם קיבלה את כל האישורים מעו"ד וכו'.

לא ידועה לו העובדה מי הם הוריו הביולוגים,אך כבר לכשהגיע ארצה הוריו המאמצים עשו לו ברית כדין כאשר לא עבר חודש ימים מהיוולדו.

כאשר הגיע לגיל 19 התגייס לצה"ל לחטיבת גולני שם הספיק לשהות במשך חצי שנה בתפקידים שונים ולאחר מכן נשר . כיום הוא בגיל 27 מתחזק בתורה וביראת שמיים ורוצה לקבל ב"ה תשובות למצבו ההילכתי מבחינת היהדות.
נקודה חשובה היא שבמשך כל השנים הללו מחובר הוא לחברים יהודים וכו' ונמצא תחת סביבה עם מסורת ויראת שמיים.

שאלתי היא האם נחשב כיהודי? ואם לא והוא ספק גר מה התהליך אותו אנו צריכים לבצע בכדי שיוסרו כל הספקות והוא יוכל להתזק כראוי?

בברכת מועדים לשמחה,

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע אם הוא יהודי או לא. השאלה היא עובדתית האם הברית שנעשה לו בהגיעו ארצה היה במסגרת הליך גיור קטנים או לא. את זה ניתן לברר אצל ההורים, ומן הסתם אם כן, יש להם אישורים. אחרת הוא גוי גמור ללא כל ספק. העובדה שיש אפשרות שהוריו הביולוגיים הם יהודים, או לפחות אמו, אינו מותיר ספק מצד ההלכה. שהרי הדין הוא אסופי (תינוק מושלך שאין יודעים מי הם הוריו) אם הוא נמצא במקום שיש רוב גויים, דינו כגוי כלכל דבר. מה גם שמבחינה סטיסטית האפשרות הזו שהוריו הביולוגיים הם יהודים היא פחות מאפסית.

אם אכן האיש מתחזק בתורה ויראת שמים, ניתן יהיה לזרז את הליך הגיור שלו. אם הוא יתקשה בכך, ניתן לפנות אלינו שוב, ונוכל בעז"ה להשתדל לסייע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל