לתרומות לחץ כאן

כהן וגיורת שחשבה שהיא יהודיה

שאלה:

יש לי חברה שאמא שלה לא יהודיה ואבא שלה כן. הם חיו והתחתנו בברית המועצות לשעבר ולא היא להם ידע על הלכה וכדו. האמא, למרות אינה יהודיה לקחה על עצמה את היהודית מהרגע שהתחתנה וחיה את חיה כיהודיה. נולדה להם ילדה שגדלה כיהודיה לכל דבר מבחינת הלכות, חגים, שבת וכדו. בגיל ההתבגרות היא גילתה שהיא לא יהודיה מבחינה הלכתית ועברה גיור כשר להלכה.
היא הכירה כהן, ולא רצתה אותו בהתחלה כי היא הייתה מודעת לאיסור שלכהן אסור להתחתן עם גיורת. למרות שהוא ככהן לא היה מודע לכך. הוא התעקש והתעקש. ובסוף הם התחילו לצאת. הוא רוצה להתחתן איתה אך הוא אינו יכול. השאלה שלי היא, חברה שלי נולדה וחיה כיהודיה לכל דבר. היא לא מכירה משהו אחר, היהדות זה כל מה שהיא יודעת ולכן היה לה נורא ישוב להתגייר ולהיות יהודיה כהלכה. היא שומרת על כל החוקים והמצוות. האם יש איזשהי דרך שהם יוכלו להתחתן? בהתחשב בנסיבות שהיא מרגישה יהודיה אמיתית מלידה?

תשובה:

שלום רב,

לצערי לא.. חוקי התורה הם קבועים ולא ניתנים לשינוי בגלל הרגשה כזו או אחרת. כלומר, מי שהוא יהודי מלידה אז הוא יהודי ומי שאינו יהודי הוא אינו יהודי ולא משנה איך הוא חי את חייו כל השנים. לכן, הגיור שעשתה היה נצרך והכרחי כדי שהיא תחשב כיהודיה, ובדיוק מאותה הסיבה היא אסורה לכהן. לכן, לצערי אין פתרונות..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל