לתרומות לחץ כאן

עברה גיור בצבא ואינה שומרת מצוות

הבת זוג שלי עלתה מבלרוס ואמא שלה לא יהודיה, בצבא היא עשתה גיור וסיימה אותו בהצלחה אז מבחינת הצבא הם הכירו ביהדות שלה, עכשיו השאלה היא האם אני יכול להתחתן איתה ברבנות והאם היא נחשבת ליהודיה לפי היהדות? כי הריי יהודי אינו יכול להפתר מיהדותו בשום דרך גם אם יתנצר או יתאסלם. יש לציין ששנינו לא מקיימים אורך חיים דתי

תשובה:.

שלום רב,

אדם יכול להתגייר גם אם הוא נולד נוצרי או מוסלמי. אבל אני מתרשם שאתה מבין היטב את מהות הגיור. אם אדם יצעק אני רוצה להיות יהודי, בלי לעשות כלום, ברור שזה לא שווה כלום. ישנם שנים או שלשה דברים שהם עיקרי הגיור. קבלת עול מצוות, שזה עיקר יסוד הגיור, טבילה, ובגברים יש גם ברית מילה. ללא יסודות אלו, הגיור אינו שווה כלום. לכן בדרך כלל בית הדין מנסה להתרשם אם אכן המתגייר רציני בכוונותיו בשעה שהוא מצהיר שרצונו לשמור תורה ומצוות.

כלומר, אם אתה יודע שלא היתה לה כל כוונה רצינית לשמור מצוות בשעה שאמרה שהיא מקבלת על עצמה עול תורה ומצוות. הגיור אינו שווה את הנייר שעליו הוא כתוב!! והיא נוצריה לכל דבר.

אני מאד מתרשם מהכנות שלך. אתה לא "מטייח" את העובדות. אתה מודע לכך שיתכן שהיא אינה יהודיה, למרות שעברה גיור בצבא. לכן לפני שאתה ניגש לרבנות, כדאי לתעשה חושבים בינך לבין עצמך, מה אתה מצפה מעצמך, להיות רשום כנשוי ליהודיה, או להנשא ליהודיה, ולא לגרום לגויים להתרבות בתוך עם ישראל כאילו הם יהודים!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל