לתרומות לחץ כאן

טבילת נידה מספק

שלום וברכה.

באחת הבדיקות בשבעה נקיים היה מראה הטעון שאלת רב.

המראה הועבר לבית הרב, אך עקב תקלה הרב לא ראה ולא השיב, והגיע ליל הטבילה. הרב אמור להשיב באותו לילה בשעה מאוחר כשיגיע לביתו, אך כבר לא יהיה מקוה פתוח.
השאלה: האם מותר לאשה לטבול על תנאי שאם הרב יורה היתר – עלתה לה הטבילה (ותצטרך לטבול בלי ברכה), ואם המראה אסור – תטבול שוב למחרת?

תודה על תשובתכם.

תשובה:

שלום רב

השאלה בהחלט מענינת, אינני יודע מקורות, אולם מסברא נראה שאין חיוב לדחות את הטבילה ביום כדי שתוכל לברך וניתן לטבול ללא ברכה מספק. בפרט, שיש סוברים שאף בזמנינו טבילה בזמנה מצוה [אף שלהלכה פוסקים לא כך כמבואר בסי' קצז] וידוע שהפוסקים הרחיבו הרבה בענין הזה שלא לדחות טבילה בשום אופן בפרט למי שעדיין לא קיים מצות פריה ורביה. אולם מה שכתבת שאם לא תטבול למחרת הוא רק כאשר המראה המסופק היה ביום הראשון לנקיים, והבדיקות של היום הראשון נחשבו לה הפסק טהרה וכו', אחרת ברגע שאשה נאסרת היא צריכה את כל הספירה מחדש, ופשוט.

אולם, כל מה שכתבתי הוא לפילפולא בעלמא, להלכה אין לעשות זאת בשום אופן! הדבר עלול להביא למכשולות, נניח שהרב יאסור, יש כאן יצר הרע גדול לומר שאולי זה טעות וכו' וכו', ואם הרב יהיה מסופק בכלל היצר הרע יחגוג. לכן ההוראה היא לעולם לא לטבול מספק, לאחר בירור הענין אפשר לטבול. כמו כן עם קצת מאמץ מגיעים לרב אחר ומצליחים לברר זאת מוקדם, גם המקואות באים מאוד לקראת נשים במצבים מעין אלו. שוב, להלכה, לא לטבול.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל