לתרומות לחץ כאן

וסתות לאשה שנוטלת כדורים המונעים וסת

אשה שנוטלת כדורים שלא תתקבל וסתה ושלא תתעבר [על פי היתר מו"ה] ואחד לכמה חדשים מפסיקה מליטול הכדורים ואז מקבלת הוסת, מהו הדין אם צריכה להפריש ביום ל' ול"א ולעשות בדיקות, או כיון שאין חשש כלל שיבא אז הוסת כיון שלוקחת הכדורים ממילא אין שייך יום הוסת, ואם נחמיר בזה צ"ע מהו הדין בדיעבד אם שמשו אם צריכים כפרה.

תשובה:

שלום רב

אין צורך לחשוש לשום וסת בשעה שהיא לוקחת כדורים, אחרי שהוכח שכדורים אלו אכן משפיעים עליה.

הצטרף לדיון

14 תגובות

  1. כוונתי למנחת יצחק בח"א סי' קכז' – שמחמיר שלא סומכים בזה על הרופאים שהתרופות מועילות, האם כוונתו להחמיר דוקא באופן שלא הוכח שמשפיעים על גופה אע"פ שמשפיע על מיליוני נשים בעולם, או כוונתו אף באופן שהוחזקה שמשפיע עליה ?

  2. ואם הוחזקה ג' חודשים, וראתה כתם בחודש הרביעי מיקרי רעותא לחזקה, ואם לא, מה הדין בראיה גמורה [כנ"ל לאחר שהוחזקה שאינה רואה] ?

  3. כוונתי היתה שצריכה שלוש פעמים שזה יועיל לה ממש, שנשארה טהורה, אם זה עזר חלקית ועדיין בזמן המיועד לוסת באו כתמים, קשה לסמוך.

  4. הבנתי, תודה רבה.
    כתבתם "אחרי שהוחזקה שלוש פעמים פעם אחת לא תבטל חזקתה" רצוני לשאול לגבי ה"פעם אחת לא תבטל חזקתה" – זה בכל אופן אפילו אם אחרי שהוחזקה – ראתה מחזור או רק אם ראתה כתם, דוקא אז אומרים שלא תבטל חזקתה ?

  5. כבוד הרב כתב "מחזור חד פעמי לא יבטל". האם כוונתכם שרק לאחר 3 פעמים שתראה בראייה גמורה [מחזור] אף שלוקחת כדורים, רק אז תבטל את חזקתה? אם זה כוונת הרב, אשמח מאוד [אם אין בזה טרחה גדולה מדי], אם הרב יוכל לצרף מקורות להיתר הנ"ל [זה חשוב לי מאוד]

    יישכ' עצום !

  6. לא לזה כוונתי וגם אין לי הגדרה ברורה, העיקר שיהיה ברור לה שזה משפיע עליה והמחזור הוא מאורע חריג. כרב ששומע הרבה שאלות אני אומר, שהורמונים זה לא מדע מדוייק, אין אשה שאין לה מידי פעם שיבוש הורמונלי מחזור לא צפוי שמתחיל שלושה ימים אחרי מקווה, או כדורים שפתאום לא השפיעו וכדומה, לכן לא ניתן לבטל את היחס לכדורים בגלל שיבוש שקורה… עכשיו לתת את הגדר המדוייק אינני יודע החכם עיניו בראשו לשים לב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל