לתרומות לחץ כאן

הבעל מבקש להתגרש ואני אסורה לו

שלום רב! אני בהליכי גירושין אשר צצו בהפתעה
בצורה מאוד מכוערת מצד בן זוגי בזמן שהותו מחוץ למגורינו הותיר אותי ואת ילדינו חסרי כל מצבי הנפשי היה נורא ירוד ואפילו מושפל בתקופה זו התפתיתי ( ואפילו לא זוכרת איך ולא זוכרת זאת) ובגדתי אני לא מאמינה עד היום שעשיתי זאת כיוון שתמיד המוסר היה מאוד ברור וחד אצלי לגבי אשת איש. אני מתיסרת נורא ואפילו לא רוצה בגירושים אלא רוצה לדרוש בשלום בית יש לנו 5 ילדים
ואני נורא אוהבת את בעלי מה עליי לעשות? והאם אני מותר ת בבקשה עזרו לי לא רוצה לאבד את נישואיי האם עליי לספר לו על כך? אני נורא מפחדת

תשובה:

שלום רב,

השאלה היא לא האם לספר לבעל או לא, משום שאין כל צורך לספר לו אם ממילא אתם הולכים להתגרש. אלא השאלה היא אחרת, האם להתנגד לגירושין שבעלך יוזם, ולנסות למנוע אותם, ולראות מה ילד יום, אם ההתנגדות תצלח או לא. או שמא לזרום איתו ולהגיע לגירושין מהירים.

ראשית אעיר, כלל לא בטוח שתצליחי התנגד. בהרבה מהמקרים כשאחד מבני הזוג רוצה להתגרש, בסופו של יום, הגירושין מתבצעים. לכן הרבה פעמים, התנגדות של בן הזוג לגירושין רק מעכבת את ההליכים, ולא מונעת אותם לגמרי.

אני מאמין שנגררת לסיטואציה לא כשרה.. לא מרצונך לגמרי. ועכשיו ללא כל קשר לאיסור להמשיך עם הבעל או לא, את ודאי מתחרטת עד עמקי נשמתך על האיסור החמור. אבל ההיתר או האיסור להמשיך לחיות עם הבעל אינו קשור כלל וכלל לעצם האיסור שאותו בתשובה כנה ואמיתית ניתן לכפר.

כשאת בעצמך מודעת בדיוק למה שהיה, מאד מאד בעייתי שלא לספר לבעל. ראי כאן בהרחבה. בפרט במקרה זה שהבעל רוצה בגירושין. בכך הוא יציל אותו מאיסור בשוגג, ובעיקר אותך מאיסור במזיד, והשאלה היא רק אם את צריכה ליזום התנגדות, בזה קשה מאד להתיר.

יחד עם זה, כדאי להתקשר (0504163175) בכדי ולראות אם יש במקרה הזה מצב שניתן להתיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל