לתרומות לחץ כאן

נישואין לבחור שאינו אבי העובר

הכרתי בחור לפני 3.5 חודשים. רציתי להקים בית יהודי ולחדול מלברור ולעבור מזוגיות לזוגיות. כאמור הכרתי בחור שעבר לגור עימי תוך מס ימים וכן הציע נישואין כעבור שבועיים. מיד לאחר שהסכמתי החל להפגין סימני כעס גדול והתפרצויות זעם בלתי נשלטות. המצב החמיר כשניסיתי להיפרד הוא ניסה להתאבד מס פעמים נהג בתוקפנות ואלימות קשה כלפי הן במובן הפיזי והן מילולי ונפשי. משפחתו עירבה את המשטרה מתוך חשש לחיי כיון שהחל לאיים בנוסף להתאבדויות אף ברצח על חיי וסירב לעזוב את ביתי בכל תוקף. כעבור חודש גיליתי שאני הרה ולא ידעתי מה לעשות . ביקשתי היתר הפלה מרבנים ולא קיבלתי. הוא ניצל עובדה זו וכפה עצמו עלי. הוא המשיך לנהוג כלפי באלימות קשה גם כשנודע לו שאני הרה ואין יום שלא מאיים על חיי ואף מנסה לפגוע בחיי. מה עלי לעשות הנסיבות כאלה. הוא הוציא לי הלכה בו כתוב כי אסור לי להינשא לגבר אחר בגלל שאני הרה ממנו לפחות לתקופה של כו חודשים. אני בצער גדול חיי הסתיימו. אנא עיזרו לי

תשובה:

מועדים לשמחה.

דבר ראשון את צריכה להודות לבורא עולם בכל יום שהציל אותך מהאיש הזה. רק תנסי לחשוב אם חס וחלילה היית "נתקעת" איתו עם נישואין. ממש לא קל להשתחרר מאיש כזה. אמת, המצב אינו אופטימלי, ודאי היה יכול להיות יותר טוב אם הוא לא היה מופיע כלל, ובדאי לא לאחר שנכנסת ממנו להיריון. אבל לפחות את לא כבולה איתו עם נישואין.

נכון, יש הלכה כזו שמעוברת חברו או מינקת חברו אינה יכולה להנשא עד כ"ד חודש מיום הלידה. אבל בשום אופן שלא תשתכנעי מסיבה זו, להמשיך איתו. ההיכרות הקצרה שהיתה לך איתו הספיקה כדי ללמוד על תכונותיו ומעשיו.

לגבי הדין הנ"ל. לפעמים ישנם מצבים שמתירים נישואין גם בתוך הזמן הנ"ל. לדוגמא, המקרה הנוכחי שההיריון היה מזנות (כלומר, לא במסגרת נישואין) שיש מקילים. אבל זה כבר לא הסוגיה כעת. רק צריך לזכור כי לאחר הלידה לא להתחיל להניק, זה יקל עלייך אם תרצי להנשא באיזה שלב.

שיהיה לך חג שמח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל