לתרומות לחץ כאן

גיור כהלכה

כבוד הרב.השאלה היא אני היתי בתהילך של גיור בצבא.אני רציתי מאוד לעבור את הגיור וגם עכשיו אני מתכוונת לעבור אותו.פשוט באותו זמן עברתי תאונת דרכים קשה ולא היתי מסוגלת להמשיך.הכרתי בן אדם מדהים שהוא שומר על מצוות המשפחה שלו דתיים.כשהוא סיפר לאבא שלו שאני גויה ולמרות שאני מתכוונת לעבור את הגיור הוא לא מסכים שהוא יהיה איתי בקשר.אני מבקשת עזרה.האם אפשר לשנות את הדעה של אבא או לעשות משהו שאנחנו נוכל להמשיך את הקשר?‏

תשובה:

שלום רב,

אותו אב שמאד דואג לבנו, חשוב לו מאד שלא יהיה לו קשר עם גויה, כאדם שומר תורה ומצוות, אני מאמין שאת מבינה את זה. כל הקיום של עם ישראל במשך כל השנים היה בגלל שנזהרו מאד מהתבוללות, לכן האיסור להתחתן עם גויה הוא עמוק וחזק בתודעה היהודית.

לכן מצידך הייתי מציע לך שכדאי יותר לשים דגש על הגיור עצמו. כדי שהגיור יהיה כדת וכדין, אז בודאי כולם יקבלו אותך בזרועות פתוחות. ולהיפך, ישנה מצווה מיוחדת "ואהבתם את הגר". אלא שבודאי הגיור חייב להיות כהלכתו.

ראי, היסוד המרכזי בגיור הוא קבלת עול מצוות. לא ניתן לקיים גיור כהלכתו ללא קבלת עול מצוות. את נשמעת לי בחורה רצינית, בודאי את מודעת לזה, שזה כל מהות הגיור. בחורה שמצהירה שהיא מתכונת לשמור מצוות, אבל אין לה כוונה אמיתית לעשות כן, הגיור לא תופס כלום, ולכן יש פקפוקים רבים על הגיורים הנעשים בצבא, כשאנו רואים את המתגיירים לאלפיהם, לאחר שהם מסיימים את ההליך, שאינם שומרים תורה ומצוות כלל. זאת אומרת שלא היתה להם כל כוונה רצינית בהצהרתם. אין לי ספק שאם אותו אב, יהיה משוכנע שהגיור הוא רציני, הוא לא יערים קשיים. וככל שכוונתך יהיו רציניות יותר, אין ספק שגם ביה"ד המגייר יתרשם בזה, ויסייע לך לסיים את ההליך במהרה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל