לתרומות לחץ כאן

שאלות שונות של נזיקין לאחת תוספת בנייה

אנחנו גרים בקומה שלישית הרחבנו חדר ומרפסת פתוחה. השכן מעל ההרחבה שילם לנו על שטח גג החדר ובנה שם מרפסת.
השכן בנה את המרפסת לבד – בלי אנשי מקצוע. הוא פתח דלת ליציאה למרפסת ולכן הוא הרס את היריעות האוטמות שהיו בשטח הדלת וכך נכנס לנו מים ורטיבות ונזק גדולים מאוד.
השכן טוען שבזמן הבניה שלנו (לפני כ-8 שנים) הקבלן שבנה לנו חתך את המרזב שהיה מהגג בקו ישר עד לגינה בדירת הקרקע. והשאיר את המרזב פתוח בגג – כרגע במרפסת שלו.
לפי טענת הקבלן שבנה לנו : כך בונים היום, כל אחד שבונה דואג שיציאת המים יגיעו לניקוז החיצוני של הבנין וכך הוא עשה – הוא השאיר את המרזב פתוח אל תוך המרפסת שלו (בתור הגג של החדר שלנו) ומי הגשמים זרמו בגג עד לחור הניקוז שהקבלן שלנו עשה שם כדי שיתחבר עם הניקוז החיצוני של הבנין.
היות והשכן בנה את המרפסת לבד, ללא יעוץ מקצועי, הוא ריצף ולא שם את צינור הניקוז מתחת למרצפות כפי שמקובל לעשות והוא טוען שעלינו להשיב את המרזב כפי שהיה בהתחלה – לפני שאנו בנינו (שזה דבר שמצריך חור במרפסת שלנו ועלות גבוהה מאוד של כל בנית המרזב עד סוף הבנין.

שאלה נוספת בענין צינור של המזגן שיוצא לכיוון הגדר של המרפסת ומפריע כרגע לשכן להשתמש בגדר המרפסת. מי צריך לשלם על הזזת צינור המזגן (הלחמה וארוך הצנור) המזגן הוא שלנו.

תשובה:

שלום רב,

לגבי בעיית הרטיבות כתוצאה מפתיחת הפתח של השכן העליון, ברור שהשכן העליון חייב לתקן את האיטום באמצעות אדם מקצועי. כל אחד שעושה שינוי מסוים ברכוש המשותף (קיר חיצוני הוא משותף, גם אם הוא נמצא בשטח המרפסת) חייב לתקן שלא יגיע נזק לשאר הדיירים ובצורה מקצועית.

לגבי המרזב לא הבנתי כלל במה מדובר (כנראה שיש צורך להיות בשטח).

לגבי השאלה של המזגן, תלוי היכן המזגן עומד והיכן הצינור ובאיזו צורה. גם לגבי שאלה זו רצוי לראות בשטח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל