לתרומות לחץ כאן

רשמו שם חברה על אחד משני השותפים

בס"ד
שותף ואני נהלנו עסק במשך 16 שנים במסגרת חברה משותפת. תוך כדי ניהול העסקים פתחנו חברה נוספת שנרשמה על שמו בלבד.
בשנת 2006 נפרדנו תוך כדי חלוקת העסק העיקרי בין זכיות בין חובות. על העסקים שנוהלו ע"י החברה על שמו לא הסכמנו על פרידה ובכלל לא שוחחנו על כך.
לאחר זמן תבעתי את חלקי בעסקים אלו והוא סירב וטען שהעסקים אלו הם שלו בלבד. לפני מספר חודשים הגיע אליי למשרדי השותף והודה בטעותו ואמר שהוא רוצה שנסגור את העניין.
לחברה זו היו גלגולים רבים מאז 2006 נפתחו עסקים, נסגרו עסקים הכניס והוציא שותפים פתח עסקים נוספים ע"י פתיחת חברות חדשות -עסק מסובך
לכן רצינו לדעת מה מעמדי כיום? האם בכול התקופה הזאת אני בעצם המשכתי להיות שותף בכל העסקים שנבעו מחברה הרשומה על שמו? או מעמדי הוא אחר? אז מה הוא?
אשמח לתת פרטים ככל שיידרש
נ.ב. לאחר סירובו פניתי לדין תורה אך הוא סירב להתדיין.

תשובה:

שלום רב,

אם החברה נרשמה על שמו מסיבות טכניות בלבד ובפועל הכסף והעבודה היו משניכם יחד, אם כן השותפות שלכם בחברה הרשומה על שם שניכם היא שווה גם בחברה זו הרשומה על שמו. העובדה שהחברה רשומה על שמו יש לה השלכות רק כלפי צד ג' שיכול לטעון שהסתמך על כך שהחברה רשומה על השותף השני בלבד, אבל לא במה שקשור בין שניכם.
אבל אם היה הבדל מהותי ביחס לחברה הרשומה על שמו, ייתכן שיש לו עדיפות מסוימת ויש צורך בבירור כל דרכי ההתנהלות ביניכם.

במקרה שהוא מסרב לדון בדין תורה, תקבל מבית הדין שהזמינו אותו שלושה פעמים היתר לפנות לבית משפט אזרחי. ואז הוויכוחים ביניכם יוכרעו לפי החוק האזרחי ולא לפי דין תורה. אם אכן תפנה לבית משפט ותקבל פסק דין לטובתך תצטרך לאחר מכן להראות את פסק הדין לדיין כדי לבדוק אם דין תורה אינו שונה במקרה זה.

מקורות:

דין הכותב שטר על שם אדם אחר מבואר בשו"ע חו"מ סי' ס' סעיפים ח-ט.

דין אדם שהתדיין בבית משפט אזרחי וזכה ביותר מהמגיע לו לפי דין תורה עיין בנתיבות סי' כו סק"ב. במקרה שהשופט יהודי ייתכן שהדין יהיה שונה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל