לתרומות לחץ כאן

חוב של 60 אג' לחנות בעיר אחרת, השאיר מגבת במלון במקום נסתר

שלום לכבוד הרב
לפני כחודש היינו בנופש בעיר אחרת ואישתי קנתה שם באיזה חנות ממתק לילדה רק שהיה חסר לה סכום של כ60 אגורות ואמרה למוכר שתבוא לשלם אח"כ. למעשה כשאשתי נזכרה מהסיפור כבר חזרנו לעירנו .שאלתי היא האם אפשר לסמוך שהמוכר לקח בחשבון אפשרות שנשכח לשלם והסכים לכך או שצריכים למצוא דרך להחזיר את החוב.
עוד שאלה התארחנו בשבת בבית מלון ולקחתי איתי מגבת ששייכת למלון למקוה שנמצא בתוך שטח המלון. אלא שהנחתי את המגבת באיזה פינה צדדית מאחורי הבנין ושכחתי לקחת אותה משם. שאלתי היא האם כיון שהמגבת נמצאת בתוך שטח המלון איני צריך להודיע להם או כיון שיתכן שיעבור זמן רב שלא יבחינו בה אני צריך להודיע להם. תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה

אין סברא כזאת שהמוכר לקח בחשבון, יש לשלם לו בהזדמנות כאשר תגיעו לעיר זו, או כאשר יהיה לכם שליח שמגיע. או להשיג את מס' הטלפון ולבקש שימחל על החוב.

לגבי המגבת אני מניח שהעובדים יבחינו בה בהקדם ואין צורך להודיע. אם בכל זאת נראה לך שלא ימצאו את המגבת זמן רב, עליך להודיע.

מקורות:

לעניין חיוב השבה כאשר הלווה עבר לעיר אחרת עיין עלון המשפט גליון 29 עמוד ה.

גם אם לא מוציאים מרשות בעל החפץ, עצם מניעת בעל החפץ מלהשתמש בחפץ שבבעלותו גם נחשב לגזל. לדוגמא עיין שו"ת הרמב"ן סי' טז (מובא בבית יוסף חו"מ סי' צז).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל