לתרומות לחץ כאן

השם תמר

מה אומר השם תמר ? עד כמה האדם קשור אל השם שלו ? האם זה שאומרים שהגאולה כלכך קרובה זה רק כדי להרגיע אותנו או שזה באמת תקווה אמיתית ?

תשובה:

א. השם תמר הוא שם מצוין. "צדיק כתמר יפרח" כלומר, הפסוק מדמה את הצדיק לתמר. בספרים כתוב כי עניינו של שם האדם חשוב מאד, ולכן יש להקפיד על שמות עם משמעות חיובית או לדוגמא ע"ש אדם צדיק, ולא חלילה ע"ש אדם רשע וכד'.

ב. שאלתך השניה, נוגעת לעיקרי האמונה. זו אחת מי"ג העקרים שהזכיר הרמב"ם ומודפסים בסידורים לאחר תפילת שחרית. עיקר י"ב: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מצאנו שחובה להאמין שבכל יום יתכן שהמשיח יבא. ומצאנו שמצווה לקוות לרצות ולהתפלל שהמשיח יבא בקרוב. אבל לא מצאנו שום חיוב להאמין שהמשיח יבא בזמן מסוים, ואדרבה, נאמר "תפח רוחם של מחשבי קיצין". ובפרט לאחר שרבים ניסו ולא עלתה בידם. (הרמב"ם באיגרת תימן, הרמב"ן בבראשית פ"ב, הגר"א? בספר קול התור, המלבי"ם בפירושו לדניאל, רבינו בחיי, הרס"ג, ועוד רבים)
    בתודה על התשובות המחכימות

  2. לא עניתם על השאלה במדויק . שאלתי למה רבנים גדולים אומרים שהמשיח קרב ? לפי מה אמרו ? ולמה דווקא הדור הזה אומרים שיביא אותו ?

  3. סליחה. כנראה לא הבנתי את השאלה במדויק.
    אם יש אדם שאומר כי המשיח קרב, כלומר, ביום פלוני, בחודש לפוני, או עד שנה פלונית המשיח יבוא, אינו יודע על מה הוא סח. שהרי תפח רוחם של מחשבי קיצין. אולם מי שאומר שהוא מאמין שהמשיח קרב ודאי תבוא עליו ברכה, כולנו מחוייבים להאמין כך. זאת אומרת יש הבדל אם האדם מדבר ברמת הידיעה כאילו יש לו איזה מידע בענין על תאריך מסוים, או שהוא מדבר ברמת האמונה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל