לתרומות לחץ כאן

תשובה לאשת איש שזינתה

שלום רב,
השאלה הנשאלת היא מה דין אישה שהיתה נשואה אלא פרודה תק' ממושכת, אם ל 2 ילדים ממשפחה מסורתית אשר נאפה עת היתה נשואה עם מס' גברים ואף גוי . מה עליה לעשות על מנת לכפר על כך, מה הדין ומהו אופן חזרה בתשובה ??

תשובה:

שלום רב.

דבר ראשון האדם צריך להבין את עומק החטא, במקרה זה החטא הוא חמור ביותר, אחת מג' עבירות שיש עליהן "יהרג ואל יעבור". לגבי איסור אשת איש אין הבל בין אם היא זינתה עם יהודי או גוי, בשתיהם זו עבירה חמורה ביותר. בנוסף לכך כתב הרמב"ם "הנה למדת שהבועל כותית כאילו נתחתן לעכו"ם שנאמר ובעל בת אל נכר ונקרא מחלל קדש ה'. עון זה אע"פ שאין בו מיתת ב"ד אל יהי קל בעיניך, אלא יש בו הפסד שאין בכל העריות כמותו שהבן מן הערוה בנו הוא לכל דבר ובכלל ישראל נחשב אע"פ שהוא ממזר והבן מן הכותית אינו בנו שנאמר כי יסיר את בנך מאחרי מסיר אותו מלהיות אחרי ה'. ודבר זה גורם להדבק בעכו"ם שהבדילנו הקב"ה מהם ולשוב מאחרי ה' ולמעול בו". ידועים גם דברי הזוהר החמורים בענין זה שהבועל ארמית היא נדבקת בו לעולם הבא ולכל מקום שילך תלך איתו נשמת הגויה. (ראי עוד בענין זנות גם גוי כאן).

יחד עם זה אין אדם שלא יכול לשוב בתשובה שלימה, ידועים דברי המשנה באבות "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר ועמך כולם צדיקים". ומובא בגמרא (בבא מציעא נט,א) כי אפילו אדם שבא על אשת איש למרות שזו אחת העבירות החמורות בתורה, בכל זאת, יש לו חלק לעולם הבא. אלא שחייבים להתחרט ולחזור בתשובה.

כפי שמסופר בגמרא (עבודה זרה יז,א) "אמרו עליו על רבי אלעזר בן דורדיא, שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה. פעם אחת שמע שיש זונה אחת בכרכי הים והיתה נוטלת כיס דינרין בשכרה, נטל כיס דינרין והלך ועבר עליה שבעה נהרות. וכו' אמרה לו אלעזר בן דורדיא אין מקבלין אותו בתשובה. הלך וישב בין שני הרים וגבעות, אמר הרים וגבעות בקשו עלי רחמים, אמרו לו עד שאנו מבקשים עליך נבקש על עצמנו, שנאמר "כי ההרים ימושו והגבעות תמוטינה". אמר שמים וארץ בקשו עלי רחמים, אמרו עד שאנו מבקשים עליך נבקש על עצמנו, שנאמר "כי שמים כעשן נמלחו והארץ כבגד תבלה". וכו'

"אמר אין הדבר תלוי אלא בי, הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו. יצתה בת קול ואמרה רבי אלעזר בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא"!

לכן למרות שהיא נכשלה באיסור חמור כ"כ, אל יפול רוחה, אלא צריך להתחזק ולחזור בתשובה שלימה, וכפי שכתב הרמב"ם בהלכות תשובה (פ"ב ה"א) : "אי זו היא תשובה גמורה, זה שבא לידו דבר שעבר בו ואפשר בידו לעשותו ופירש ולא עשה מפני התשובה, לא מיראה ולא מכשלון כח, כיצד הרי שבא על אשה בעבירה ולאחר זמן נתייחד עמה והוא עומד באהבתו בה ובכח גופו ובמדינה שעבר בה ופירש ולא עבר זהו בעל תשובה גמורה". ובהלכה ב' הוסיף הרמב"ם: "ומה היא התשובה הוא שיעזוב החוטא חטאו ויסירו ממחשבתו ויגמור בלבו שלא יעשהו עוד שנאמר יעזוב רשע דרכו וגו', וכן יתנחם על שעבר שנאמר כי אחרי שובי נחמתי, ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם".

הדבר הרצוי ביותר מעבר לנזכר לעיל, כדאי מאד שתקבל על עצמה איזה חיזוק שהיא יודעת כי תוכל לעמוד בזה בכל עת, וה' יעזור כי תוכל לשוב בתשובה שלימה.

הרבה הצלחה.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בנוסף לדברי הרב
    יש לאר"י זל תיקון לכול האיסורים אותו עושים בימי השובב"ים בישיבות השלום של הרב בצרי ועוד
    לגבי התשובה של רבי אליעזר בן דורדיא הרבה שואלים גם אנו בכינו גם אנו הורדנו דמעות ועוד שלא חטאו כמו אליעזר בן דורדיא ששכב עם נידות גוייות
    ומה זכה אליעזר בן דורדיא להקרא רבי ועוד להפטר מגיהנום וזכה למעלה הגדולה ביותר של מזומן לעולם הבא שזה למעלה מבן העולם הבא וחלק בעולם הבא
    וראיתי תשובה בנושא שיש סליחה מחילה וכפרה …סליחה זה מה שרובנו עושים עם בורא עולם רוצים שיסלח כדי להמשיך הלאה כמו שהקהלות יעקב כתב לגבי קין ותשובתו
    מחילה זה דרגה יותר טובה כשהחוטא מוריד דמעות וזועק
    אבל הטובה ביותר זה כשהחוטא מבין מה עשה כול גופו רועד מבושה מזדעזע הוא נשבר מעומק ההבנה מה עשה לבורא עולם לא תשובה שמטרתה שהשם לא יפגע במזלי וביתי אלה תשובה כדי שהשם ידע ויראה וישמע שאני החוטא מלא בושה מלא כלימה עיני דומעות וליבי שותת ולא אפסיק עד שאפייס לבוראי ….וזה הצליח אליעזר בן דורדיא לעשות לעשות תשובה לא כלפי חוץ לא למען סליחה ושלום …
    תשובה מאהבת השם מהכרה עמוקה שפגע במלך מלכי המלכים
    אם נעשה תשובה כזו כמו אליעזר בן דורדיא גם אנו נקבל מחילה וכפרה גמורה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל