לתרומות לחץ כאן

רוצה להחזיר גרושתו שנבעלה לפני הגט ולאחר שנפרדה ממנו

היום אני וגרושתי יוצאים בשביל לנסות לחזור.גרושתי סיפרה לי היום:
אז בזמן שהיינו פרודים במשך 10 חודשים שנבעלה ע"י מישהו שבועיים לפני הגט. שכבר היינו סבורים שאנחנו מתגרשים.ברגע שהיא סיפרה לי את המעשה היה לי קשה לקבל את זה, והיא התחרטה על המעשה.ובכל זאת אנחנו רוצים להמשיך.
חשוב לי לציין שיש לנו 2 ילדים ואין שום קנאה על מה שסיפרה,כי בעצם הייתי סגור על זה שאני לא רוצה אותה,וגם כמה פעמים לפני נדחה הדיון על הגט.
רציתי לדעת האם אני יכול להשיב אותה?

תשובה:

שלום רב.

אשה כל זמן שלא קיבלה גט לידה, היא אשת איש גמורה על כל המשתמע. לכן לצערי, מאחר שהיא חטאה קודם קבלת הגט לידה, אין מנוס והיא אסורה לבעל וכן לאותו בועל.

תנסה להתקשר למס' 050.4163175, לראות האם יש איזה מוצא בענין, למרות שלכאורה הדברים ברורים כנ"ל.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לכבוד הרב
    הבעל לא חייב להאמין לה אך אם היא נאמן. עליי צריך לפרוש ממנה מציגת חסידות בלבד. עיין בפרטים באבן העזר קטו.

  2. בודאי הוא חייב להאמין לה. הסוגיא שאתה מדבר עליה עוסקת באשת איש שאומרת לבעלה "טמאה אני לך" בעודה אשתו, ובזה קבעו חז"ל בסוף נדרים כי היא לא נאמנת "שמא עיניה נתנה באחר" ועל זה ביארו הראשונים מדוע מותר להם להמשיך בחייהם כל אחד פי דרכו. אבל לאחר שנפרדו, ועתה רוצים לחזור, ואומרת האשה אני אסורה לך, מדוע לא תהא נאמנת? וכי כהן יכול לבוא לאשה לשאת אותה למרות שהיא אומרת לו אני גרושה בטענה כי הוא לא מאמין לה?

  3. כבוד הרב שלום…בגדתי בבעלי אנחנו לא רוצים להתגרש אבל אנחנו יודעים שאנחנו חייבים לפי ההלכה…אנחנו כבר מדברים על חתונה בפעם השניה האם מותר לנו להתחתן ואם כן אחרי כמה זמן?

  4. אם אכן אתם חייבים התגרש עפ"י ההלכה כלומר מחמת איסור לבעל ולבועל, הרי שאת אסורה לחזור אליו לעולם. תנסי להתקשר למספר שמופיע בשאלה, אולי יש איזה מוצא עבורכם, למרות אין הרבה סיכוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל