לתרומות לחץ כאן

מדוע מברכים שהחיינו בראש השנה אף שהוא יום דין

בסד לא אומרים הלל בשני ימי ראש השנה היות והם ימי דין . מדוע אם כן אנחנו אומרים שהחיינו והגיענו…ב.ב הימים ?

תשובה:

שלום רב.

יש חילוק בין ברכת שהחיינו של רשות לברכת שהחיינו של חובה, שהחיינו של רשות בא על שמחת הלב כשאוכל פרי חדש או בגד חדש וכיוצא בזה, אבל ברכת שהחיינו של חובה כמו על רגלים סוכה וכיוצא בזה, היא חובה ומצוה דרבנן, ומברכים אותה בין אם הוא שמח ובין אם לא, ואף שעיקר תקנתם היתה על שמחת המצוה שמגיעה מזמן לזמן, אבל אחרי שתקנוהו נחשב הדבר לחובה גמורה. וגם שבראש השנה ויום כיפור יש שמחה גדולה על המצוות שמקיימים בהם.

מקורות:

ר' בשבט הלוי חלק ד' סימן כ"ה בחילוק בין סוגי ברכות שהחיינו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שנה טובה וב.ה גם חתימה טובה לכם ולעם ישראל היקרים מפז… ונראה עוד השנה משיח צדקנו תודה רבה לאתר ולכל הנילוים אילו מאחל מכל הלב משה שמואלי

  2. ברשות הרב אשמח להוסיף: שבראש השנה אנחנו ממליכים עלינו את הקדוש ברוך הוא,וגם שאנחנו נשפטים אנחנו נשפטים ע"י אבינו שבשמיים,שאדם אחר שיהיה לנו משפט על חיים ומוות הוא ירעד,וילחץ,ולא יהיה לו מנוחה,בטח שלא לאכול סעודה כיד המלך,דברים מתוקים וכ'ו,אבל כיוון שזה אבא שלנו אז אנחנו בטוחים שהשם יחפש לנו זכויות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל