לתרומות לחץ כאן

על ערכים ופשרות בבחירת בן זוג

שלום לכבוד הרב

שמי א. אני יוצא עם בחורה שאבא שלה ניפטר לפני 3 חודשים,היא חיפשה בחור "דתי אמיתי" יש כמה בעיות,קודם כל זמן החתונה..היא רוצה עוד 9 חודש.."בעיית רגש על אבא" מצד שני היא מסכימה לחתונה ניפרדת אבל שלא יהיו שירים דתיים..שיהיה הרבה לועזית,,דתית אנשים לא ירקדו,האמונה שלה ירדה ,אבא שלה היה מחובר לרבנים גדולים,קובע עיתים לתורה,מחובר לרב זילברשטיין,והבחורה כועסת שלמרות כל זה הוא נפטר..היא התחילה לומר בימים האחרנים שהדעות שלנו מבחינת דת שונות ,אמרתי לה אם את דתיה אז לא אמורה להיות ביה,(אלא אם כן את חילונית ואנחנו לא מתאימים),מה אני צריך לעשות? לחכות 9 חודש כי המשפחה עושה ביות(זה הסיבה האמיתית ככה גם הבנתי מהם) האם לתת לה מה שהיא רוצה ולגיד לה כן לועזי..ומוזיקה דתית לא?,אני מתחיל לחשוב הרבה על הקשר(במשך חודשיים זה לא היה..)אנחנו מכירים 3 חודשים,הצעתי נישואין,ואני מחיל לחשוב על פרישה..מה לעשות? עכשיו אני שואל אותה האם את צמה? היא אומרת לי לא,אני לא מאמינה בצומות האלו,רק ביום כיפור ותשעה באב..מה לעשות???

תשובה:

א. היקר
שאלתך מורכבת מכמה שאלות  ומכמה זויות ראיה.
א – האם שמירת  תורה ומצות חשובה בעיניך באמת?  ב – אתה כותב שהתחלת לצאת לפני שלושה חדשים ושאבא שלה נפטר לפני 3 חדשים האם התחלת לצאת אתה באותו זמן שאביה נפטר? האם יתכן שהקשר ביניכם נוצר מאיזה צורך רגשי שלה של אבלות ובדידות? ג – האם מבחינתך עקרונות דתיים הם נושאים שאפשר לוותר  ולהתפשר עליהם? נשמע משאלתך שהנושא הדתי כן חשוב לך ואם אמנם כן הוא האם היית רוצה שאם ילדיך תנחיל להם ערכים ואורחות חיים שאתה מתנגד להם ומרגיש שלא בנוח אתם ואולי אפילו סולד מהם.
לסיכום: נראה לי ששאלת 9 החדשים מתגמדת לעומת השאלות הנוקבות שאתה חייב לשאול את עצמך. כמדומני שבנוסף לכל השאלות הדתיות קימת פה בעיה נפשית של כעס ומרירות שיש לה כתוצאה ממות אביה עליו השלום, ולעניות דעתי היא חייבת לטפל בבעיה זו לפני שהיא יוצאת לשידוכים – אחרת היא עלולה להכניס את עצמה ואת אותו אחד שמסכים להתחתן איתה לחיים שאינם  חיים ח"ו. אם היית לפניך עסקה פיננסית עם ספקות רציניים בנוגע להצלחת העסק בדומה לספקותיך בנושא הנישואים האם היית שם את כספך על קרן הצבי ומסכן את מצבך הכלכלי לנצח? אם התשובה היא שבודאי לא. ברור שסיכון עתידך ועתיד ילדיך לנצח חשובים שבעתיים. אני מאחל לך שתזכה לישוב וצלילות דעת בהחלטה קשה זו ותפילתו של דוד המלך ע"ה "הורני השם דרכך ונחני באורח מישור" .
שבוע טוב
והרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל