שאלה:
שלום כבוד הרבנים יש לי שאלה על הפרשה איך זה שיהודה פטר אותה משריפה הרי סוף כל סוף היא כן זינתה. הרי היא אסורה על חמיה.?(לא לפי הסוברים שזה היה הרתעה)
תשובה:
שלום וברכה
ראה במפרשים שם רמב"ן כלי יקר ועוד, שבזמנם היה המנהג שמצות יבום מוטלת על קרובי המשפחה לפי דרגת הקירבה ולא רק על האחים, ולכן בביאתו של יהודה בעצם התקיימה מצות יבום ואין בזה איסור. כמו כן יש שהסבירו שם שדן אותה בשריפה מדין פגיעה בכבוד המלך שבת משפחתו מזנה ולא משום שאכן כך הוא חיובה על פי דין, ולפי פירוש זה ודאי אין מקום לשאלה זו.